lilminime Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''2003)' at line 2 -------- hva er galt, noen? Takk for svar:) Lenke til kommentar
roac Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''2003)' at line 2 Ikke helt godt å si siden vi ikke har koden din, men det kan være at den slutter slik: ... '2003) mens den skulle sluttet slik ... '2003') Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Gi oss sql koden du prøver å utføre så finner vi nok feilen, men er nok trolig noen fnatter som mangler... eller at du har en for mye... som regel trenger du ikke quote på heltall, men gjør det for sikkerhets skyld... Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Gi oss sql koden du prøver å utføre så finner vi nok feilen, men er nok trolig noen fnatter som mangler... eller at du har en for mye... som regel trenger du ikke quote på heltall, men gjør det for sikkerhets skyld... Ikke helt enig med deg her, siden en del andre databaseimplementasjoner som f eks Sybase, Microsoft SQL Server og (såvidt jeg husker) Oracle ikke skal ha fnutter. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Gi oss sql koden du prøver å utføre så finner vi nok feilen, men er nok trolig noen fnatter som mangler... eller at du har en for mye... som regel trenger du ikke quote på heltall, men gjør det for sikkerhets skyld... Ikke helt enig med deg her, siden en del andre databaseimplementasjoner som f eks Sybase, Microsoft SQL Server og (såvidt jeg husker) Oracle ikke skal ha fnutter. 5274951[/snapback] Her står det at det er MySQL da og den skal ha fnatter og fnutter rundt omkring. Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Gi oss sql koden du prøver å utføre så finner vi nok feilen, men er nok trolig noen fnatter som mangler... eller at du har en for mye... som regel trenger du ikke quote på heltall, men gjør det for sikkerhets skyld... Ikke helt enig med deg her, siden en del andre databaseimplementasjoner som f eks Sybase, Microsoft SQL Server og (såvidt jeg husker) Oracle ikke skal ha fnutter. 5274951[/snapback] Her står det at det er MySQL da og den skal ha fnatter og fnutter rundt omkring. 5275000[/snapback] Jeg er fullstendig klar over det, men dersom man gjør det for vane å skrive kode som fungerer på tvers av databaseplattformer så gjør man det enklere for seg selv når man kommer til andre plattformer. Nå har jeg heller ikke SQL99 standarden her, men jeg mener bestemt at insert into tbl values(123) følger SQL99-standarden (når tbl har en kolonne av type integer), mens insert into tbl values('123') for den samme tabellen ikke følger SQL99-standarden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå