tottings Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) www.pels.frac.dk/nf.txt <-- Problemene mine før jeg formaterte pc'en. Vi leverte den på reperasjon der vi kjøpte den, og fikk den tilbake, og da hadde de byttet PSU. Specs: 1 giga RAM Win XP HE SP2 Nå, etter å ha formatert, så har jeg veldig få problemer. 1) Dummeste som er nå, er at når jeg kjører f.eks Counter Strike Source (skal teste 1.6 snart), så henger den seg rimelig fort, samtidig som ubehaglige lyder fra høyttalerne, f.eks lyden her: denne lyden (filmklipp <_<) kommer. 2) Når jeg starter opp pc'en, så teller den opp RAM. Det har den alltid gjort. Jeg har 1024 MB RAM på pc'en, men den teller bare opp til 128 MB. Hvorfor det? Står jo 1 GB RAM på alle andre steder, så... Eller er det bare jeg som har blingset og trodd jeg har sett 1024 MB tidligere, men at den teller opp skjermkort-minnet istedet? -- Har ikke fått noen blåskjermer enda etter jeg formaterte i går. Alt er helt supert på pc'en nå, utenom de to problemene ovenfor. Noen som vet hva som kanskje kan fikse det? Endret 7. desember 2005 av tottings Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 2)Når jeg starter opp pc'en, så teller den opp RAM. Det har den alltid gjort. Jeg har 1024 MB RAM på pc'en, men den teller bare opp til 128 MB. Hvorfor det? Står jo 1 GB RAM på alle andre steder, så... Eller er det bare jeg som har blingset og trodd jeg har sett 1024 MB tidligere, men at den teller opp skjermkort-minnet istedet? 5261057[/snapback] Den teller opp vanlig systemminne når du booter opp, så det er ikke skjermkortminne den teller. Kan det være en defekt RAM-brikke? Det kan kanskje forklare trøbbel med CS. Lenke til kommentar
tottings Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Men hvorfor står det 1 GB RAM i Min Datamaskin -> egenskaper da? Og fikk testet CS Source litt mer, og da funket det, men nå for tiden vil den ikke kjøre det. Og en ting til, Meldingen dere ser i bildet i vedlegget har en tendens til å komme opp nesten hele tiden, bare jeg åpner mapper, sletter filer eller hva som helst! Hvordan kan jeg fjerne den? Endret 6. desember 2005 av tottings Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Drivere? Har du installert driver-CD som kom med hovedkortet? Minne? Har du testet med mem86? (Google for nedlasting). Oppdateringer? Er operativsystemet oppdatert? Edit: Hva mener du med "Win XP HE SP2" ? Beklager. Du mener Home Edition?? Endret 6. desember 2005 av PerB Lenke til kommentar
tottings Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Drivere? Har du installert driver-CD som kom med hovedkortet?Minne? Har du testet med mem86? (Google for nedlasting). Oppdateringer? Er operativsystemet oppdatert? Edit: Hva mener du med "Win XP HE SP2" ? Beklager. Du mener Home Edition?? Ja, jeg mener Windows XP Home Edition SP2. Etter jeg formaterte pc'en la jeg inn, tror det var alt, på cd'en til hovedkortet. Lyddrivere, usb-drivere, nettverksdrivere osv. Mulig de er litt eldre, men. Kan se om jeg finner nye på nettet. Nei, har ikke kjørt mem86 enda. Skal prøve etterpå om jeg får det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå