Gå til innhold

Ny pc, CS 1.6, max pris!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tatt på meg oppgaven å bygge en pc for en kompiss.

Pcen skal brukes til spilling av cs1.6, derfor er det et must med 100fps. Noen som kan lage et oppsett som klarer 100fps konstant til en veldig billig penge?

Han har mus, tastatur, headsett og skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor en opteron, det er da alt for dyrt, en sempron holder sikkert i massevis, det gjør sikkert 512MB ram også tenker jeg...

det skjermkortet tenker jeg også er rimelig overkill, uten at jeg skal si det sikkert...

strømforsyningen blir da også alt for stor, siden det ikke er noe kraftsystem lenger (sett uten opteron og 7800GT)

mye penger å spare på å kutte ned på de elementene...

Lenke til kommentar

SKjønner ikke hvorfor folk kjøper pc BARE for å få 100fps i cs... Hvis det forrige var nede i 60 fps så har det ikke en dritt å si... for de fleste bruker 60hz på skjermen, og da vil du uansett om du har 100fps på skjermkortet ikke oppleve mer enn 60hz (fps/hz betyr i denne sammenheng det samme).

EDIT: Faktisk så sies det at du ikke klarer å se mer enn 60 hz. (Men det er ingen tvil om at det merkes godt om du har en crt på 60 eller 85hz)

Skal du bruke pc'en til litt nyere spill, så kan jeg skjønne at du må oppgradere.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
SKjønner ikke hvorfor folk kjøper pc BARE for å få 100fps i cs... Hvis det forrige var nede i 60 fps så har det ikke en dritt å si... for de fleste bruker 60hz på skjermen, og da vil du uansett om du har 100fps på skjermkortet  ikke oppleve mer enn 60hz (fps/hz betyr i denne sammenheng det samme).

EDIT: Faktisk så sies det at du ikke klarer å se mer enn 60 hz. (Men det er ingen tvil om at det merkes godt om du har en crt på 60 eller 85hz)

Skal du bruke pc'en til litt nyere spill, så kan jeg skjønne at du må oppgradere.

5262322[/snapback]

Med mindre du spiller CS så er det lite vits for deg å snakke om noe du vet lite om. Dersom du har mindre fps enn 100 (som er maks) i CS går alt tregere, det "lagger", du treffer dårligere og det blir generelt sett umulig å spille. Om du har 60 hz på skjermen og derfor "opplever" mindre enn 100 FPS har ingenting å si fordi spillet går "glatt" slik det skal med 100 FPS samme hvor mange du ser av de. Har du 60 FPS kan du likegodt bare gi opp CS med en gang da du ikke har sjangs mot andre med 100 FPS.

Og øyet registrerer ikke i FPS og kan se mye, mye mer enn 60 "FPS" i sekundet. (opptil flere tusen)

Jeg vil tro at et skjermkort til rundt 1000,- skal holde til CS.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan svare meg på hvorfor folk spiller cs 1.6 enda?

5262701[/snapback]

Fordi det er et av de beste spillene som er laget og det er veldig underholdene på flere levels. Nå i dag f.eks har jeg spillt litt pub, en pcw 2on2, fem 5on5 og om nøyaktig en uke skal jeg sette meg godt til rette og se CPL Winter live sammen med hundre tusen andre.

Hvorfor skulle vi ikke spille det egentlig? Det har jo ikke kommet noe bedre.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan svare meg på hvorfor folk spiller cs 1.6 enda?

5262701[/snapback]

Fordi det er et av de beste spillene som er laget og det er veldig underholdene på flere levels. Nå i dag f.eks har jeg spillt litt pub, en pcw 2on2, fem 5on5 og om nøyaktig en uke skal jeg sette meg godt til rette og se CPL Winter live sammen med hundre tusen andre.

Hvorfor skulle vi ikke spille det egentlig? Det har jo ikke kommet noe bedre.

5262708[/snapback]

Joa...har jo det da, cs-source. Men det er min mening og ikke din ;)

Spillte CS siden tidlig beta 0.1b eller noe slikt, gikk over til source når det kom ut og har stortrives med det.

Lenke til kommentar
Joa...har jo det da, cs-source. Men det er min mening og ikke din ;)

Vi er flere enn dere :

Game                          Current Players   Current Servers
Counter-Strike                 73,118                46,073
Counter-Strike CZ              12,506                10,004
Counter-Strike: Source         11,633                18,782

Jeg har forresten også spillt siden et par tre dager etter at beta 1 (den alle første) kom ut, og holdt på hele tiden.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg funnet nytt hardware til pcen. Si hva dere synes om hardwaren, og forslag til forbedringer i samme prisklasse.

Hovedkort: Trykk her

Prosessor: Trykk her

Minne/Ram: Trykk her To av den, det blir 1024mb ram.

Harddisk: Trykk her

Skjermkort: Trykk her

Kabinett: Trykk her

Trur dere at den klarer 100fps stabilt?

PS: Jeg skal klokke pcen til han.

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...