- mOtz^ - Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Har nettopp spilt inn noen eldre filmer fra video til pc`en. Kvaliteten på videon er ikke helt bra, så lurte på om det fantes en enkel måte å få "pusset opp" filmen min litt. Prog. Det bør ikke ta for lang tid, men imot alle tips uansett EDIT: kanskje den passer bedre i en annen kat.? Tenkte jeg var ute etter ett program, men kan jo hende at jeg heller er på jakt etter tips om hvordan man "pusser opp" en film. Endret 6. desember 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det er umulig å gjøre bildekvalitéten bedre enn den er. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Alive Video http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=917 Lenke til kommentar
oeyvind86 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Ved å bruke filter i et videoredigeringsprogram, kan du friske opp videoen mye. Tips kan være å skru på kontrakst, lysstyrke. Legge på noisefilter på lyden. Og stille litt på fargene, ofte desse blir svake og uklare på gamle videofilmer. Selv ville jeg brukt Adobe Premiere Pro, siden det er dette jeg kjenner best, men de fleste videoredigeringsprogram kan nok brukes. Lykke til. Edit: tror ikke programmet til kvase har mye for seg til akkurat dette, men takk for tipset kvase, jeg trenger et slikt et! Endret 6. desember 2005 av oeyvind86 Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Det er umulig å gjøre bildekvalitéten bedre enn den er. 5261291[/snapback] Det har jo nettopp kommet ut en ny Flåklypa DVD. Har sett noen få klipp fra den, og der har de redigert på bilde, slik at alt ble mye klarere og bedre å se på. Kanskje det å "friske opp" er bedre ord å bruke enn "pusse opp"? Uansett så var det eks. her jeg sikter til. Takk folkens, skal se på forslagene deres Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det er umulig å gjøre bildekvalitéten bedre enn den er. 5261291[/snapback] Det har jo nettopp kommet ut en ny Flåklypa DVD. Har sett noen få klipp fra den, og der har de redigert på bilde, slik at alt ble mye klarere og bedre å se på. 5261518[/snapback] I flåklypa og star-wars filmene som er pusset opp har det tatt et og et bilde (frame) og "retusjert". Dette gir veldig bra resultat, men er et sinnsykt arbeid... Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Ja, så pirkette er jeg nok ikke, så jeg tror jeg unnlater dette. Ville bare komme med ett forslag for å vise bedre hva jeg mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå