Gå til innhold

Noen gamle filmer, mulighet for "pusse" opp?


- mOtz^ -

Anbefalte innlegg

Har nettopp spilt inn noen eldre filmer fra video til pc`en. Kvaliteten på videon er ikke helt bra, så lurte på om det fantes en enkel måte å få "pusset opp" filmen min litt. Prog.

 

Det bør ikke ta for lang tid, men imot alle tips uansett :)

 

EDIT: kanskje den passer bedre i en annen kat.? Tenkte jeg var ute etter ett program, men kan jo hende at jeg heller er på jakt etter tips om hvordan man "pusser opp" en film.

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å bruke filter i et videoredigeringsprogram, kan du friske opp videoen mye.

Tips kan være å skru på kontrakst, lysstyrke. Legge på noisefilter på lyden. Og stille litt på fargene, ofte desse blir svake og uklare på gamle videofilmer.

Selv ville jeg brukt Adobe Premiere Pro, siden det er dette jeg kjenner best, men de fleste videoredigeringsprogram kan nok brukes.

 

Lykke til.

 

Edit: tror ikke programmet til kvase har mye for seg til akkurat dette, men takk for tipset kvase, jeg trenger et slikt et!

Endret av oeyvind86
Lenke til kommentar
Det er umulig å gjøre bildekvalitéten bedre enn den er.

5261291[/snapback]

Det har jo nettopp kommet ut en ny Flåklypa DVD. Har sett noen få klipp fra den, og der har de redigert på bilde, slik at alt ble mye klarere og bedre å se på.

 

Kanskje det å "friske opp" er bedre ord å bruke enn "pusse opp"? Uansett så var det eks. her jeg sikter til.

 

Takk folkens, skal se på forslagene deres :)

Lenke til kommentar
Det er umulig å gjøre bildekvalitéten bedre enn den er.

5261291[/snapback]

Det har jo nettopp kommet ut en ny Flåklypa DVD. Har sett noen få klipp fra den, og der har de redigert på bilde, slik at alt ble mye klarere og bedre å se på.

5261518[/snapback]

I flåklypa og star-wars filmene som er pusset opp har det tatt et og et bilde (frame) og "retusjert". Dette gir veldig bra resultat, men er et sinnsykt arbeid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...