Gå til innhold

Win XP , Win2K eller 98SE?

atticus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på og støtter Win2k. Win98 er for ustabilt, som en følge av at det bygger på avleggs teknologi, og XP har egentlig få funksjoner som er verdt å ha ut over de som finnes i 2k. Dessuten er det, etter min erfaring, ikke mer stabilt enn 2k, snarere tvert imot. I tillegg har vi alt aktiveringstullet.

Win2k med SP3 er nok det beste fra M$.

Du forteller ikke noe om bruksområdet ditt, så det er litt vanskelig å vurdere om Linux er et godt alternativ. Det krever jo litt mer innsats fra din side, hvis du ikke har erfaring med Linux/Unix fra før.

Lenke til kommentar

Linux = Mye konfigurasjon

Windows 98 SE = Raskt, ustabilt, kan spille så å si alle spill på det OS'et.

Windows 2000 Professional = Slow boot time, Stabilt, må oppdateres til Service Pack 3, kanskje litt gammeldags.

Windows XP Professional = Meget kjapp oppstart i de fleste tilfeller, min erfaring viser at dette OS'et er meget stabilt.(nesten slik at det blir kjedelig, jeg begynnte å like å formatere, slik at jeg kunne begynne på nytt etter maskinen fokket opp med Win 98). Enkelt, du kan få det til å ligne Win 2000 hvis du ikke liker forandringen. MS gir de nyeste "beste" oppdateringene til dette OS'et. Du har/hadde nok en driver feil hvis det gikk treigt, eller kanskje ein harddware feil, noe som går på ressurser? Det er viktig å sette opp hardwaren skikkelig.

Jeg anbefaler Win XP, har det selv nå, og digger det.

Lenke til kommentar

Quote:

Grimmy skrev (2002-09-02 22:34):

Windows 2000 Professional = Slow boot time, Stabilt, må oppdateres til Service Pack 3, kanskje litt gammeldags.

Gammeldags? Windows XP er faktisk ikke mer enn Windows 2000 med masse ressurskrevende møkk. Win2k er WinNT 5.0 WinXP er WinNT 5.1

Så om 2k er gammeldags, så er XP gammeldags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...