atticus Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hvilken av disse operativsystemene mener du er best ? Ting som bør tas hensyn til: -Slow Boot time -Lite Loading av OS -Mulighet for deling av internett(?) Eller bør jeg gå for Linux ? Isåfall hvilken ? Takker... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 win2k med servicepack 3 Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 vanskelig å si hva du bør gjøre, men det jeg syns er mest ålreit er windows 2000 med de siste oppdateringer, også trenger du diverse småprogrammer til å se på bilder, behandle zip-filer etc. I XP er jo mye av dette integrert. bertie Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Må nok innrømme å være en stor w2k tilhenger. Det er et veldig stabilt og pålitelig os etter min erfaring. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Hittil er det ihvertfall Win2000 som leder.. Har hatt 98 før men det virker så gammalt.. Har XP nå men det går jo så sinnsykt treigt.. (Har p4 2ghZ) Win 98 : 0 Win XP : 0 Win 2k : 3 Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg slenger meg på og støtter Win2k. Win98 er for ustabilt, som en følge av at det bygger på avleggs teknologi, og XP har egentlig få funksjoner som er verdt å ha ut over de som finnes i 2k. Dessuten er det, etter min erfaring, ikke mer stabilt enn 2k, snarere tvert imot. I tillegg har vi alt aktiveringstullet. Win2k med SP3 er nok det beste fra M$. Du forteller ikke noe om bruksområdet ditt, så det er litt vanskelig å vurdere om Linux er et godt alternativ. Det krever jo litt mer innsats fra din side, hvis du ikke har erfaring med Linux/Unix fra før. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 jeg har prøvd både 98,xp og 2000 å personlig så mener jeg win2000 er de beste valget til det meste, jeg bruker også 2k selv. eneste jeg likte i win xp var at den kunne emulere win 9x Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 20:40, atticus skrev:Hvilken av disse operativsystemene mener du er best ?Ting som bør tas hensyn til:-Slow Boot time-Lite Loading av OS-Mulighet for deling av internett(?) Eller bør jeg gå for Linux ? Isåfall hvilken ? Med så magre krav ville jeg gått for Linux http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=27&replies=3 Lenke til kommentar
Günther Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Linux redhat 7.3 <- all you need baby :smile: ps. hvis du absolutt må velge os, velg win2k .. xp er no forbanna BØG med den ***** registreringa .. hvis ikke du kan få tak i corp. edition da :wink: Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Linux = Mye konfigurasjon Windows 98 SE = Raskt, ustabilt, kan spille så å si alle spill på det OS'et. Windows 2000 Professional = Slow boot time, Stabilt, må oppdateres til Service Pack 3, kanskje litt gammeldags. Windows XP Professional = Meget kjapp oppstart i de fleste tilfeller, min erfaring viser at dette OS'et er meget stabilt.(nesten slik at det blir kjedelig, jeg begynnte å like å formatere, slik at jeg kunne begynne på nytt etter maskinen fokket opp med Win 98). Enkelt, du kan få det til å ligne Win 2000 hvis du ikke liker forandringen. MS gir de nyeste "beste" oppdateringene til dette OS'et. Du har/hadde nok en driver feil hvis det gikk treigt, eller kanskje ein harddware feil, noe som går på ressurser? Det er viktig å sette opp hardwaren skikkelig. Jeg anbefaler Win XP, har det selv nå, og digger det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Grimmy skrev (2002-09-02 22:34):Windows 2000 Professional = Slow boot time, Stabilt, må oppdateres til Service Pack 3, kanskje litt gammeldags. Gammeldags? Windows XP er faktisk ikke mer enn Windows 2000 med masse ressurskrevende møkk. Win2k er WinNT 5.0 WinXP er WinNT 5.1 Så om 2k er gammeldags, så er XP gammeldags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå