_hauken_ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har i det siste lese to populærvitskaplege bøker av Simon Singh, "Fermats siste sats" og "Koder", og likte desse godt. Eg kunne gjerne tenkt meg å lese fleire liknande bøker. Desse inneheld noko matematikk, utan å verte for avanserte, noko som eg likar godt. Har nokon forslag til aktuelle bøker? Kan gjerne vere dokumentarbøker, men fint om dei er relevante til matematikk, fysikk og/eller kryptografi eller liknande emne. Eg veit at det finst ein heil del populærvitskaplege bøker omkring universet si utvikling, big-bang og liknande, og dette kan vere interessant nok, men er ikkje heilt det eg søkjer. Men tek gjerne i mot gode tips også her! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 David Bodanis - E=mc2 er en knallbok. Den forklarer på en lettfattelig måte, tro det eller ei, verdens mest berømte ligning. http://www.google.no/search?hl=no&q=bodani...=cr%3DcountryNO Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg vil anbefale "universet i et nøtteskall" av Stephen Hawking Den omhandler mest fysikk og verdensrommets fenomener. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det egoistiske genet (The Selfish Gene) av Richard Dawkins. Også: The Blind Watchmaker av samme mann. Lenke til kommentar
reitstoen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det egoistiske genet (The Selfish Gene) av Richard Dawkins. Også: The Blind Watchmaker av samme mann. 6349341[/snapback] Er en skam at jeg ikke har lest disse to enda. Men jeg likte veldig godt hans siste bok, The Ancestor's Tale: A Pilgrimage to the Dawn of Evolution For dem som vil lære mer om Dawkins, ta en titt på Richard Dawkins - Multimedia! Likte også godt The Demon-Haunted World av Carl Sagan, samt andre bøker/media som omhandler sunn fornuft og vitenskap Nå har jeg desverre ingen spesiell erfaring med bøker innen matematikk, fysikk og/eller kryptografi.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Og Brysons "A short history of nearly Everything" er også en intressant bok. Den åpnet øynene mine for ett par felter av vitenskapen jeg ikke hadde mye interesse for fra før av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå