sral123 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) hei litt nybegynner når det gjelder laptop. har bestilt lap nå å venter i spenning. men lurte på en ting angående batteri og levetiden. bør man når man sitter hjemme med strøm, koble ut batteriet for at det skal få et bedre liv? og isåfall hvordan kobler man ut batteriet?? og hvordan bør lading fåregå? lade helt ut hver gang eller er det tut å kjør? beklager hvis denne er feilpostet! Endret 6. desember 2005 av sral123 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Tja... Det du sier er nok en rimelig måte å gjøre ting på, men praktisk er det noe man blåser i etter noen dager/uker. Moderne batterier har ikke den type "hukommelse" som den rutinen ble skapt under. Men det er alltid lurt at de to - tre første ladningene er fra helt tomt til helt fult batteri. Etter det tror jeg du ettehvert bare gir blaffen. AKIRA Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Batteriet får kun strøm fra strømnettet om det ikke er fult oppladet når du er tilkoblet nett. Du kan selvfølgelig ta batteriet helt ut og, men er som sagt da unøødvendig. Et Litium ion batteri bør helst lades når det er ca 30% igjen på det. Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 okey, takker! så dvs. at jeg bare kan ha batteri i hele tia, selv om jeg har kobla i strømledningen da? 30%? hvor ser jeg dette ? Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 eller hva sier dere?? Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det fleste bærbare har en batteri ikon nede i hjørnet sammen med klokka der kan du se hvor mye strøm du har igjen! hvis dette ikke er slått på går du bare til strøm alternativer i kontrolpanel og skrur det på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå