xbooth Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei problemet mitt er at hovedkort/ hardisken får strøm når jeg setter strømkabelen i veggen uten å trykke på start knappen på kabinettet. Virker som maskinen prøver å starte opp, dette skjedde etter at maskinen skulle ut av dvalemodus og alt ble svart. Maskinen har fungert i 2-3 år uten noe problem, så jeg lurer på om det er noen som har vært borte i samme problem og om dette er et PSU eller hovedkort problem Takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Aller først bør du prøve clear CMOS: Slå av maskinen. Ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, så start maskinen på nytt og velg "Setup Defaults" i BIOS (om du får skjermbilde). Lenke til kommentar
xbooth Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hei Har prøvd å cleare CMOS, tatt ut batteri og byttet PSU og det er det samme som skjer. Begynner vel å tro at det er noe med hk som er galt, får foresten ikke noe liv på skjermen den står bare i standby. Det virker som om PSU` får beskjed om å starte med det samme den får strøm :n Lenke til kommentar
haakie Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hadde det samme problemet, men jeg løste det på den dyreste måten, så til mamma at lillebrodern min hadde tatt ut ram-brikke halveis og prøvd og skrudd på maskinen,(Sant.. ) så hun betalte halvparten av et nytt: hovedkort, prossessor og ram. så var jeg sikker! finnes sikkert billigere løsninger men jeg trengte nytt hardware( amd xp 2000(1.6ghz)256mb) . hva med og prøve og kjøpe en billig strømforsyning for og se om det fikser problemet? MvH -H- Lenke til kommentar
xbooth Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 he he har prøvd ny psu, ser ut til at det bare er å bestille et nytt HK det som jeg har er jo noen år gammelt likevel Takk for svarene Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Fungerer maskinen ellers? Min maskin starter opp når den blir koblet til strømnettet, men det er fordi jeg vil ha det slik. Dette kan settes opp i BIOSen. Tror det heter noe ala "Restore on AC Power Loss". Endret 7. desember 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 hva med og prøve og kjøpe en billig strømforsyning for og se om det fikser problemet?5261096[/snapback] Jeg tror det er bedre å låne ei strømforsyning med en venn, siden billige strømforsyninger ofte er dårlige. (untatt gode tilbud) Lenke til kommentar
xbooth Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 nei ingen ting skjer, bare at cpu viften og viften til grafikkortet begynner å surre. Hardisken jobber også litt men ingen ting skjer ellers. Har prøvd med en MIST strømmforsyning som jeg har i den andre maskinen, men det er det samme som skjer? Har også koblet fra reset og power on knappene fra HK men det prøver å starte like vel. Det er nok ett eller annet med HK tror jeg, men er jo ikke sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå