Gå til innhold

Er det PSU som har tatt kveld

Anbefalte innlegg

Hei

problemet mitt er at hovedkort/ hardisken får strøm når jeg setter strømkabelen i veggen uten å trykke på start knappen på kabinettet.

Virker som maskinen prøver å starte opp, dette skjedde etter at maskinen skulle ut av dvalemodus og alt ble svart. Maskinen har fungert i 2-3 år uten noe problem, så jeg lurer på om det er noen som har vært borte i samme problem og om dette er et PSU eller hovedkort problem :hmm:

Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har prøvd å cleare CMOS, tatt ut batteri og byttet PSU og det er det samme som skjer. Begynner vel å tro at det er noe med hk som er galt, får foresten ikke noe liv på skjermen den står bare i standby. Det virker som om PSU` får beskjed om å starte med det samme den får strøm :n

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet, men jeg løste det på den dyreste måten, så til mamma at lillebrodern min hadde tatt ut ram-brikke halveis og prøvd og skrudd på maskinen,(Sant.. :hrm: ) så hun betalte halvparten av et nytt: hovedkort, prossessor og ram. så var jeg sikker! finnes sikkert billigere løsninger men jeg trengte nytt hardware( amd xp 2000(1.6ghz)256mb) :p. hva med og prøve og kjøpe en billig strømforsyning for og se om det fikser problemet?

MvH

-H-

Lenke til kommentar

nei ingen ting skjer, bare at cpu viften og viften til grafikkortet begynner å surre. Hardisken jobber også litt men ingen ting skjer ellers. Har prøvd med en MIST strømmforsyning som jeg har i den andre maskinen, men det er det samme som skjer? Har også koblet fra reset og power on knappene fra HK men det prøver å starte like vel. Det er nok ett eller annet med HK tror jeg, men er jo ikke sikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...