Gå til innhold

Logitech Z-5500 spørsmål!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i lengre tid tenkt på og anskaffe meg ett bra lydsystem. Har sett at Logitech Z-5500 har fått veldig mye skryt i masse tester og en venn av meg skryter hemningsløst om det. Han bruker sitt Z-5500 sett til hjemmekino høytalere og sier det fungerer supert.

Det jeg lurer på er om det går ann og koble settet til Xbox360 og PS3 når den engang kommer? :)

Funker det bra med Z-5500 til bruk som hjemmekino anlegg + spilling av spill på konsoll? Eller burde man heller gå til anskaffelse av noe annet?

Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører dette anlegget som hjemmekinosurround i et middels stort rom, og det fungerer glimrende. Det knuser glatt alle andre surroundsett i samme prisklasse, jeg vil faktisk si at du må opp i et komponentanlegg i 10000-kroners klassen for å få bedre hjemmekinolyd. Siden det har optisk inngang skulle det heller ikke være noe problem å koble til en Xbox 360.

Lenke til kommentar
Kjører dette anlegget som hjemmekinosurround i et middels stort rom, og det fungerer glimrende. Det knuser glatt alle andre surroundsett i samme prisklasse, jeg vil faktisk si at du må opp i et komponentanlegg i 10000-kroners klassen for å få bedre hjemmekinolyd. Siden det har optisk inngang skulle det heller ikke være noe problem å koble til en Xbox 360.

5262134[/snapback]

Det der skal jeg være så enig i. Har hatt Systeme selv nå i noen mnd,og jeg er like begeistret over lyden. Hvor fint systeme spille,så det er virkellig det beste i sin klasse,og som du sier,man må nesten opp i 10tusen kr klassen,for å finne noe som kan være i nærheten å ta det i lyd.

Så vidt jeg har sett,så skal det gå glatt å kobble systeme til Xbox 360,da den skal ha optisk utgang..

PS: Se mer på denne siden http://www.xbox.com/en-US/support/getstart...igitalaudio.htm

Endret av djheaven
Lenke til kommentar
Hei, har nettopp bestillt et z-5500, Creative SB X-Fi Platinum og en Intern S/PDIF 0.7m kabel. Har hørt at den subwooferen kan være litt unøyaktig om en ikke bruker optisk kabel, stemmer dette ?

5294007[/snapback]

Da lurer jeg på hvor det kommer fra :) For jeg merker ikke noe,eneste jeg merker er at bassen kan bli ALT for krafitg,vist den ikke juseres rett. Stilles inn rett. Men når det er gjort,og den er blitt spilt inn. Er bare en ting å si da. Stakkars naboer :)

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hvor det kommer fra :) For jeg merker ikke noe,eneste jeg merker er at bassen kan bli ALT for krafitg,vist den ikke juseres rett. Stilles inn rett. Men når det er gjort,og den er blitt spilt inn. Er bare en ting å si da. Stakkars naboer :)

5294064[/snapback]

Fikk det z-5500 anlegget til helga og har testa det litt med mitt gammle creative 128 lydkort, siden x-fi kortet ikke kommer før i morra. Får bare brukt den ene (grønne) av de analoge kablene mellom pcen og Signalbehandlingsenheten, noe som jeg regner med hemmer anlegget fra å visse sitt sanne ansikt ;) . Har testa pro logic music effekten som ikke er så værst på musikk, men surround lyden på de 2 divx filmene jeg såg i pro logic film var helt forferdelig. Hører bare senter høytaleren og bassen enda jeg har øret helt inntil de 4 andre høytalerne, har skrudd opp surround volumet på fullt, mens senter og bass nesten helt ned. Heldigvis så skal visst den CMSS-3D effekten til x-fi kortene være mye bedre enn Dolby Pro Logic II.

kilde : Toms Hardware Test av x-fi

Lenke til kommentar

Jeg har komplett Audigy2 zs pro. Med boksen og alt

Nå vet jeg ikke hvordan dette komplette systeme mitt http://www.soundblaster.com/products/produ...04&product=4915 er i forhold til det der. Men ut fra det jeg sitter med her,har jeg ikke hatt noe problemer med å få full dybde i lyden,og den er fra mine ører veldig godt fordelt,og jobber fint under div filmer jeg har sett.

Endret av djheaven
Lenke til kommentar

jeg har:

Audigy 2

Z-2200 høytallere fra logitech, mener ikke og ta over tråden her (beklager trådstarter) Men siden kunnskapen min på dette feltet er ganske lavt så spør jeg...

Hvordan får jeg plugget inn slig jeg kan bruke digitale signaler? Er det bedre? Noen minus sider?

Har de kablene som fulgte med ikke mer..

Takker hvis noen tar seg tid til dette å svarer :)

Lenke til kommentar

Har hatt anlegget i noen måneder nå. Hadde før Augidy 2 lydkortet, og der syntes jeg analog overføring var mye bedre en digital via coax. Har ikke testet med coax på mitt X-FI lydkort, men analog funker meget meget bra.

Mitt forslag er slik, kople opp PCen via analoge, da drar du mest nytte av lydkortets egenskaper. Og dytt inn Xbox og PS3 via de digitale inngangene.

Til ett større stue anlegg, så ville jeg selv aldri ha brukt dette. Er vant med litt større lyd der. Tipper at selv ett vanlig godt stereo anlegg til 3-5000 vil lyde bedre. Husk at ikke all surround er god surround. Logitech høytallerene blir litt små, spesielt senter kanalen. Men bassen er massiv, selv om jeg ikke har fått den helt bra integrert i systemet enda.

Men hvis du er ute etter ett billig surround anlegg, så er nok dette mye bedre enn elkjøp søplet som kan fås til noen få tusen.

Det eneste jeg savner er at man kan switche mellom hodetelefoner og høytallere. Nå må hodetelefonene plugges ut for at høytallerene skal funke. Det vil ganske sikkert føre til slitasje, og dårlig kontakt etter en stund.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Z-5500 i 1/2 år nå, og er relativt fornøyd. Skal ikke være noe problem å koble dette systemet mot nyankommede og kommende spillekonsoller.

Jeg er derimot ikke helt enig at det kan sammenlignes med et surroundsystem i 10000krs klassen. Jeg har koblet mitt digitalt mot pc og mot stand-alone dvdspiller, og har dermed optimalisert signalgivning. En kompis av meg har en denon surroundreceiver og et cerwin vega surround høytalersett som tilsammen kostet 6500kr. Det er MYE bedre enn Z 5500.

Lenke til kommentar

Alt ordnet seg når jeg fikk i x-fi platinum kortet, bruker dem 3 analoge kablene og er veldig godt fornøyd både med surround lyden til x-fi kortet og den 24-bit crystalizeren. Den fjernkontrollen som følger med x-fi platinum er også fin å ha, håper creative bygger videre på den slik at jeg kan styre pcen fra godstolen :D .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...