daskam Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei! Jeg lurte på om det var noen som viste hvordan man kan konvertere DivX 3 til DivX 4 eller høyere. Jeg har et Real Magic Xcard som jeg gjerne skulle spilt av en film med, men jeg får bare meldingen om at den støtter bare versjon 4 eller høyere. Noen som kan hjelpe meg? David Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Vet ihvertfall at nyere DivX-dekodere (software) støtter de gamle formatene, prøv å kjør AVI FourCC Changer og endre FourCC-kodene for video til "DIVX". Hvis ikke det funker, får du vel bare trå til med fx VirtualDUB, og kjøre fast recompress med riktig DivX-kompressor. Lenke til kommentar
daskam Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Tusen takk for at du gadd å hjelpe meg. Jeg skjønte bare ikke helt hvordan man velger fast recompress. Har prøvd å finne det ut, men fant det ikke ut. Kan du forklare det litt nøyere? David Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Klart det:) (funka det ikke med fourcc changer?) Kan like godt forklare hele greia: Åpne filmen i VirtualDUB, Gå på Video->Fast Recompress, Audio->Direct Stream Copy, Audio->Interleaving, Enable a/v interleaving og sett til fx preload 500ms og interleave audio every 500ms (tror det finnes noen optimale settings her, men de er ikke kritiske). Gå på Video->Compression->DivX 4.0 eller 5.0 eller hva du bruker, og sett riktig bitrate (b=(t/s*8-(a*t*8))), hvor b er bitrate i bps, t=filmlengde i sekunder, s=størrelse i byte, a=bitrate for audio i bps. Så er det bare å save AVI (tar noen timer). Lenke til kommentar
daskam Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Tusen takk. Det funket fint! David Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå