beji Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 heisann, jeg lurer på om det er bra med optikk som stikker ut av kameraet eller om d er bedre når den ikke stikker ut?? d må jo bli bedre når optikken stikker ut? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Fordelen med optikk som stikker ut, er at den kan være større og derfor inneha større optisk kvalitet. Ulempen er at den er mer utsatt for støt og ytre påvirkning. Lenke til kommentar
Lasse1953 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Jeg tror det er lurt å lese tester om kameraet du er interesert i. Svarene der er nok viktigere enn om objektivet stikker ut ellr ikke. Endret 11. desember 2005 av Lasse1953 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Man kan jo tenke overdrivelse.... Hva er best av den knøttlille optikken som man foreksempel finner på mobiltelefoner eller miniatyrkamera, eller gedigene man finner på store dyre proff kamera...? Des større des bedre... Men spørsmålet er vel om man merker særlig forsjell på kamera i de lave prisklassene... Jeg kjøpte Canon S2 IS mye pga. optikken... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Enig med Lasse1953. Jeg har et Canon 70-300mm DO IS USM som bare er ca 10cm langt når det står i 70mm-stilling. Utrolig lett å ha med seg i forhold til en vanlig objektivkonstruksjon. (DO betyr 'diffraktiv optikk'; bruker spesielt linseelement som gjør konstruksjonen kortere - og dyrere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå