YpsiNine Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei alle. Kjøpte for en tid tilbake en ny PC. Hovedkortet er fra EpoX og heter 9NPA Ultra+, som har et innebygged Nvidia Nforce 4 Gigabit nettverkskort. Etter at jeg tok i bruk dette nettverkskortet har jeg begynt å få problemer med adsl-linja. Det kan gå noen timer, så er det som om PC'en ikke har tilgang til internett. Jeg må da dra ut strømmen til adsl-modemet og sette den inn igjen, da funker det. Uten å restarte Windows. "Repair" funksjonen har ingen betydning (oppdatere IP adresse). På den forrige PC'en brukte jeg et gammelt 3COM 10/100 nettverkskort, men hadde aldri dette problemet der. Dette problemet er litt irriterende, spiller endel online spill osv og dere kan da tenke dere hvor irriterende det er å falle ut midt i kampens hete. Bruker Nvidia amd Nforce 4 nettverksdrivere v. 6.70, som er den seneste oppdateringen på nvidia.com. Er det noen som har opplevd noe lignende, evnt. kan vise til en løsning? Har adls fra Bluecom, men som sagt, dette problemet har jeg aldri hatt før jeg fikk dette nye nettverkskortet. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Ingen som har noen idèer? Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har faktisk hatt samme problemet med mitt nforce 4 kort. Problemet da var en defekt nettverkskabel. Prøv å bytte kabel, bare for å ha testa. Min kabel hadde forresten fungert i 3 år før dette skjedde uten problemer. Vet ikke hva som var galt, men byyte av kabel funka. dr_k Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 har faktisk hatt samme problemet med mitt nforce 4 kort. Problemet da var en defekt nettverkskabel. Prøv å bytte kabel, bare for å ha testa. Min kabel hadde forresten fungert i 3 år før dette skjedde uten problemer. Vet ikke hva som var galt, men byyte av kabel funka. dr_k 5263201[/snapback] Hmm, skal teste det ut. Takker for forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå