Propaganda Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg fikk nettopp en tlf fra ett skjult nr, og plutselig var det en engelsk stemme, tydelig noe som var spilt inn, som sa at jeg hadde vunnet en tur til karibien. så skulle jeg trkke 9 for å gå videre, da la jeg på. Noen andre som har vært borti det samme, eller veit hva det er? Er dette det samma som var for noen mnd siden, der folk hadde fått kontoene sine tappa ? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg fikk nettopp en tlf fra ett skjult nr, og plutselig var det en engelsk stemme, tydelig noe som var spilt inn, som sa at jeg hadde vunnet en tur til karibien. så skulle jeg trkke 9 for å gå videre, da la jeg på. Noen andre som har vært borti det samme, eller veit hva det er? Er dette det samma som var for noen mnd siden, der folk hadde fått kontoene sine tappa ? 5260307[/snapback] er nok det samme ja... samme skjedde med bestemora mi. hun la på... ikke ta risken Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Trur nok det er akkurat det same ja, berre ny runde. har ein ikkje deltatt så kan ein ikkje ha vunne, så lenge det prinsippet blir overholdt så er ein som oftast på trygg grunn. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Mener å huske at dette var en scam som gikk i Sverige for noen måneder siden. Husker ikke helt hvor de fikk pengene fra, men sannsynligvis ved å koble deg over til et svindyrt utenlandsk teletorgnummer. Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det helt sikker det. Og det er en grunn til at røverkjøp heter røverkjøp. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 tenkte meg det... sikkert denna nigeria banden ... yea yea, ingen skade skjedd... men gruer meg til tlf regninga , ringte en kar opp igjen, så viste det seg at han var i Sveits ... er det dyrt eller? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Stod om akkurat dette i lokalavisa i dag; en fyr som fortale at han hadde blitt ringt opp på samme måte som Propaganda beskrev, der han tilsynelatende hadde vunnet et cruise i Karibien. Han ble satt over til ei hyggelig amerikansk dame som spurte om han også var interessert i en tur til Florida, og stilte ham mange spørsmål om alder, bosted, sivilstatus etc. Hun bad om kredittkortnummeret hans som verifisering. Han nektet, og da la hun på. Han gikk til avisa med dette for å advare andre mot denne svindelen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg fikk nøyaktig den samme telefonen for et par dager siden. La på etter under 5 sekunder. Skjønte med en gang at det var tull, ingen deler ut premier på den måten. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=505472&hl= Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Mamma fikk en slik en istad...legg på! Lenke til kommentar
embark Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Gidder ikke engang ta telefonen hvis nummeret er skjult... Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Gidder ikke engang ta telefonen hvis nummeret er skjult... 5260996[/snapback] -Jar Lenke til kommentar
embark Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Gidder ikke engang ta telefonen hvis nummeret er skjult... 5260996[/snapback] -Jar 5261006[/snapback] Har blitt oppringt av så mangt. Kan nevne at for mindre enn en måned siden ringte Kripos til meg (!). De hadde visst ringt feil eller noe. Må si hjertet stoppa i noen sekunder da. Kan ha vært en hoax, men hørtes ekte ut. Til og med en dame som ringte... Så nå har jeg helt slutta å ta telefonen hvis jeg ikke ser et nummer på skjermen... Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Telefonen ringte akkurat nå.. Hadde lest denne tråden i sta. Hehe. La på med en gang. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 haha, nå blir visst alle angripet av telefon banden .. jaja.. så lenge man ikke er dum nok til å gi dem kontonr og kode osv så går det nok bra.... Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 haha, nå blir visst alle angripet av telefon banden .. jaja.. så lenge man ikke er dum nok til å gi dem kontonr og kode osv så går det nok bra.... 5261353[/snapback] Ja, man vil helt klart unngå til det ytterste å gi fra seg kontonummeret. Man er som du sier rett og slett dum om man gjør det. :!: Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg fikk en sånn telefon i forigårs. "Congratulaions, you've just won a Carribean Cruise. Press 9 to receive the price!" Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 yes yes, ser ut som det er mange som er blitt oppringt i det siste http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/07/451536.html Lenke til kommentar
Nastyman Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Snakket med tanten min som jobber i kredittkort-klageavdelingen i en bank. De hadde visst masse å gjøre om dagen. Ganske mange som faktisk har gått på denne her. Fikk forresten telefonen i går oxo. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg synes nesten folk som er så dumme at de går på det, fortjener å bli svindla Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Tar ikke tlf med mindre jeg kjenner igjen nummeret. Om det er skjult nr så avviser jeg anropet tvert. Blitt litt paranoid med åra kanskje, men styrer jo klar for mange ubehagelige samtaler på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå