L@sse Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hva er egentlig forskjellen på disse to filmene? Vet at "The Silence of the Lambs", "Hannibal" og "The Red Dragon" er en triologi med Anthony Hopkins i hovedrollen. Men jeg ser samtidig at "Manhunter" har mange av de samme karakterene som "The Red Dragon". Er "The Red Dragon" en nyere versjon av "Manhunter"? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Manhunter er den egentlige Red Dragon. Basert på boka med samme navn. Filmen er fra 1986, så dermed er det en eldre versjon av den nye. Jeg synes det absolutt er en bra film (muligens også bedre enn den nye?), men DVD-versjonen du finner rundt omkring her til lands er ganske dårlig. Du finner den nok for 50kr på matbutikker og andre som selger filmer like billig. Om du liker Hannibal-trilogien tror jeg nok at du kommer til å like Manhunter også. Bare ikke forvent deg så alt for mye da. BTW: Du kan lese mer om filmen på IMDB. EDIT: Woah, de selger 2-disc versjonen av filmen på Play.com for £6.99! Endret 6. desember 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Manhunter spiller gitarsolo på nervestrengene, har en deilig fengslende og dyster atmosfære, samt glitrende skuespillerprestasjoner. Red Dragon er ikke noe annet enn et kommersielt visvas, og mangler alt av overnevnte. Foretrekker Manhunter over de øvrige Hannibal-filmene òg, forresten. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Har lurt på det, skjønner du Synes den triologien er helt konge, og får vel nesten prøve å få sett "Manhunter" også Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 har hatt lyst til å se denne mest pga. William Petersen, Brian Cox og Michael Mann Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Syns også Manhunter er bedre enn Red Dragon (selv om jeg så Red Dragon først). Hadde aldri trodd at noen kunne komme i nærheten av å spille Hannibal så bra som Hopkins, men Brian Cox gjor en skikkelig god jobb. Og William L. Petersen (Gil Grissom fra CSI) passer rollen som Will Graham mye bedre enn Edward Norton. I tillegg vil Michael Mann alltid knuse Brett Ratner. Føler Red Dragon bare ble laget slik at Hopkins skulle få være med i enda en Hannibal film. Endret 6. desember 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 har hatt lyst til å se denne mest pga. William Petersen, Brian Cox og Michael Mann 5260448[/snapback] Var nøyaktig derfor jeg kjøpte filmen! Har ikke fått sett den enda, men til helgen kanskje? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Red Dragon skuffa som et helvete! Den er som sagt en kommersiell suppe. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Leste bøkene Red Dragon og Silence of the Lambs da de var nye (og hadde lest Black Sunday da den kom ut), og så først Manhunter (The Tooth Fairy oversatt til Tannhomsen i den norske kinoversjonen :!: ) og så Silence of the Lambs på kino. Red Dragon så jeg først da den gikk på tv forleden. Selv synes jeg Manhunter er den eneste av filmene som er verdt å bry seg med, til tross for problemene rundt utgivelsen av den (Mann og produsentene var ikke helt enige, noe som førte til at versjonen som først ble sluppet var ganske langt fra slik Mann ville ha den, og når tiden, post-Silence, endelig var moden for Mann's versjon var det en del filmelementer som ikke fantes i gode versjoner, eller kun på ikke-pro video). Selv om jeg synes at Hopkins normalt er en god skuespiller synes jeg han overspiller fælt i SotL, og for meg ødelegger han filmen (nå er jeg ikke alltid en stor fan av ms Foster heller, selv om dette ikke er blant hennes verste roller). Red Dragon var for meg enda verre. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har lurt på det, skjønner du Synes den triologien er helt konge, og får vel nesten prøve å få sett "Manhunter" også 5260430[/snapback] Jeg vet at man ikke skal påpeke skrivefeil i postene, men dette er en feil jeg ser går igjen rimelig ofte: (dette er ikke for å ta L@sse spesielt) Det heter TRILOGI, ikke TRIOLOGI T'Weed Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det Hollywood gjør nå er å gjøre hore ut av rollefiguren Hannibal Lecter. De lager en ny film om hans yngre år nå, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Litt vel mye kritikk mot Red Dragon. Synes det absolutt er en godkjent thriller, dog ikke like god som Silence of The Lambs og Manhunter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Young Hannibal: Behind the Mask starring Gaspard Ulliel as Hannibal. edit: Cun: Hvis det er en trøst, så er det Harris som "horer" ut rollefiguren, da den er basert på hans nye bok. Endret 10. desember 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 C.R.E.A.M., sier nå jeg bare Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hollywood? Ja. Thomas Harris? Jeg tror faktisk ikke han gjør det for pengene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvorfor tror du ikke det? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg velger å tro det, uten at jeg har en grunn. Egentlig fordi han bruker så god tid på bøkene sine. Han er flink nok til at han kunne pumpet ut en ny en hvert år som mange andre, men han bruker god tid på å gjøre dem fantastiske. Hannibal har noen utrolig skildringer, med mye tanke lagt bak, og jeg tror mannen gjør det fordi han elsker det. Jeg får bare den følelsen av bøkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå