Gå til innhold

Hvilke hk er best? Dell sine eller Alienware?

Megnus

Anbefalte innlegg

Neste gang jeg skal kjøpe pc så har jeg litt lyst til å ha Alienware. Jeg har en Dell Dimension 8400 nå og er svære misfornøyd med biosen og hovedkortet. Det fungere bra, men de har jo kuttet ned på det ene og det andre. Ikke kan jeg måle temperaturer og i biosen så kan jeg ikke stille på en dritt.

Alienware sin Area-51 7500 bruker Alienware® nForce™4 SLI kortet. Er dette ett mye bedre kort med muligheten til å klokke og diverse?

Eller er det bedre å bygge pcen selv? :hmm:

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men her er det litt ulempe å tippe er det ikke? For alt vi vet er Alienware like konservative på BIOS-siden som Dell.

Uansett: Jeg ville bygget selv om du vil ha total kontroll. Det du går glipp av er programvaren som følger med PCen og ganske bra support om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke så mye på servicen, men med alienware er alle kabler og diverse ordnett så flott inne i kabinettet og de har jo ett råskinn av ett kabinett :thumbup:

Kjøling er meget bra og hele pakka. Da er du garantert ett system som funker optimalt. Er det ingen som har Alienware her eller?

Lenke til kommentar
Har du skjekket prisene i det siste?  De har fallt noe veldig (kan være jeg tar feil :ohmy: )      Men det er jo uansett billigs å bygge selv ja.  Men hvist Alienware har en brukbar bios så tar jeg heller det.

5261213[/snapback]

Hvis du skal ha en Alienware med Geforce 7800GTX,2gb ram,4000+ cpu og standard luftkjøling vil prisen bli over 20000 kr. Så skal du ha en god skjerm i tillegg.

Synes du det er billig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...