Kalamdrar Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Sitter med et GF 6800 le kort som jeg har opnet alle pipelines på, det virket ikke så bra i starten med etter et bytte av bios så hjalp det. formaterte og det virket fortsatt etter det. Nå sitter jeg her igjen da, med et skjermkort som klikker hver gang jeg kjører WoW eller 3Dmark03, har installert nyeste driver og prøvd litt forskjellige drivere. uten hell har nyeste directx og nyeste rivatuner. Dette er da akkurat samme problem som jeg hadde da jeg kjøpte kortet. Biosen som jeg installerte er der fortsatt til og med etter at jeg formaterte? Jeg skal prøve å skru av alle shaders og pipelines igjen og poste åssen det gikk da. Kjørte en 3DMark03 test igår og fikk 65xx i score, og lurte på hva i svarte som var galt, fra tidligere fikk jeg 11000 i 03. Edit: noen specs Pc3200 twinmos 512x2 AMD 3000+ @ 2025mhz Club3D6800 le Abit AV8-3RD EYE Hovedkort Socket 939 K8T800 Endret 6. desember 2005 av Kalamdrar Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Nå har jeg skrudd av alle shaders og pipelines, fortsatt det samme. stopper helt opp så rebooter han. Burde jeg prøve og oppdatere biosen igjen? finne tilbake den gamle driveren jeg brukte før jeg formaterte? og jeg har skrudd av fastwrite i bios og rivatuner, ikke noe AA eller AF. Noen punkter jeg har glemt her? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 kan være at det er noe galt med skjermkortet eller ramen eller at du for eksempel har for varmt skjermkort eller cpu. eller det kan være strømforsyninga. foresten hvilken maskinvare har du? Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har et https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24602 Artic Cooling kabinett med 350watt strømforsyning. Det som bugger meg litt er jo at alt har vært fint tidligere og har ikke hatt noen problemer eter formatering før. Skjermkortet ligger på 64 grader idle. noe som det lå på før også så det er heller ikke unormalt, kabinettet har ikke vært oppe på 6 måneder, så tviler på at det kan være det. og har bare en harddisk og ingen andre ting i pci slotter eller noe sånt så strømforsyninga skulle ha det ganske greit. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 har du prøvd med bare en rambrikke for å se om det er noe galt med ramen? ser du artifacts eller striper på skjermen? stivner bildet sånn at du må slå datan av med knappen? Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har ikke prøvd å tatt ut rammen for å se om det har vært noe galt med den. Tidligere har det vært noe artifacts det på grunn av pipelines og shaders, men ikke noe plagsomt. skjer bare en sjelden gang. Det er litt rart det med bilde, for når jeg starter WoW så kommer hovedmenyen opp så stivner bildet bak og jeg kan bevege på musa i 15 sekunder så hakker den i 10 sekunder til så stivner den og maskina rebooter. Når jeg starter 3dmark så funker det fint å navigere i menyen men så straks jeg starter programmet så blir skjermen svart og etter 10 sekunder reboot. Jeg vurderer om jeg skal bytte bios igjen, men vet jo ikke om det er det som kan være feilen. Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har surfet litt rundt for å se om jeg finner et definitivt svar på BS = Black Screen, for det er vistnok det dette er, leser om at det er spesielt tidlige versjoner av 6800le korta som har disse problemene, fant noe rundt om det her på forumet og så tok jeg og googla det. Men tingen er det at det ikke er noen enkel løsning på BS som jeg kan finne. Er det noen som vet hvor lang garanti det er på skjermkort? Er mektig lei av dette problemet, og vil bare ha et skjermkort som fungerer fra jeg skrur på pcn til jeg skrur den av. Selv om jeg bare har hat problemet i en dag nå så var det en lang tid etter jeg fikk kortet som jeg plundret med dette. Endring av bios endrer vel ikke noe på garanti? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå