Gunn@r Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Pappa's PC slår seg på (noen ganger, tror ikke det er hver gang) når telefonen ringer. Kanskje greit nok for noen, men faren min vil ike ha det sånn (forstår han jo da). Hadde håpet på litt hjelp her inne ...kanskje noen som har vært borti det samme problemet eller iallefall hørt om det? Jeg er iallefall HELT blank, og tar imot ALL hjelp jeg kan få!! Faren min har for øvrig et vanlig, analogt modem å koble seg opp mot internett med. Altså ikke no ADSL eller bredbånd i det huset nei... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Er aktivert en wake-up funksjon på modemet som ber maskina om å slå seg på.. er ikke verre enn det.. så den tar vel enkelt og greit telefonsignalet som en wake-up request. Går sikkert an å få deaktivert det en eller annen plass.. Er modemet integrert på hovedkortet eller er det en eksternt? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Er aktivert en wake-up funksjon på modemet som ber maskina om å slå seg på.. er ikke verre enn det.. så den tar vel enkelt og greit telefonsignalet som en wake-up request. Går sikkert an å få deaktivert det en eller annen plass.. Er modemet integrert på hovedkortet eller er det en eksternt? 5260037[/snapback] det står i en PCI-slot... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Da er det enten en jumper på modemet eller så må du deaktivere det med evt software som fulgte med modemet. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Da er det enten en jumper på modemet eller så må du deaktivere det med evt software som fulgte med modemet. 5260095[/snapback] okey, skal prøve det takk for hjelpen iallefall Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hadde samme problemet med et intern 56k modem i fjor. Wake up funksjonen deaktiverte jeg i BIOS. Funka bra etter det. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvis det er PCI kort så er det som oftest en egen kabel fra kortet til hk, bare ta den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå