Gå til innhold

Skin til MediaMonkey passer ikke med 120ppt

Teds

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg desperat hjelp for at jeg skal fortsette å bruke MediaMonkey som musikk-avspillingsprogram (Så ille er det ikke :p)

Men det har seg slik at alle skin som jeg bruker med linjer i avspillingsvindu ikke passer til sangene!

Ja jeg vet at det er bare et bakgrunnsbilde som egentlig ikke skal passe til sangene, men når jeg bytter til 96ppt, så passer det!

Er det slik at MediaMonkey bare passer til 96ppt og at 120ppt har blitt utelatt?

Legger ved et bilde så får dere se feilen.

Håper noen smarte hoder der ute kan hjelpe meg :(.

På forhånd takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå trenger jeg desperat hjelp for at jeg skal fortsette å bruke MediaMonkey som musikk-avspillingsprogram (Så ille er det ikke :p)

Men det har seg slik at alle skin som jeg bruker med linjer i avspillingsvindu ikke passer til sangene!

Ja jeg vet at det er bare et bakgrunnsbilde som egentlig ikke skal passe til sangene, men når jeg bytter til 96ppt, så passer det!

Er det slik at MediaMonkey bare passer til 96ppt og at 120ppt har blitt utelatt?

Legger ved et bilde så får dere se feilen.

Håper noen smarte hoder der ute kan hjelpe meg :(.

På forhånd takk for svar! :thumbup:

5259562[/snapback]

Recently some skin designers for MM started creating skins where odd and even lines of Track list have different colors. They had to use background image and it, of course, caused problems when users had different DPI settings selected.

Now there's a new feature that fixes this problem, you can explicitely specify colors for odd and even rows. Just locate fonts.ini in the skin file (or create a new one if it doesn't exist yet) and place something like this there:

[TrackList]
OddColor=0x00ff0000
EvenColor=0x0000ff00

[NPList]
OddColor=0x000000ff
EvenColor=0x0000ff00

The colors are in RGB (or 0x00GGBBRR to be exact) and can be set individually for TrackList and Now Playlist (although they will probably be better the same).

Jiri

P.S.: This feature is available starting from MM 2.5 alpha 4.

Lykke til

Lenke til kommentar

Meningen er å bytte ut?

[TrackList]

OddColor=0x00ff0000

EvenColor=0x0000ff00

[NPList]

OddColor=0x000000ff

EvenColor=0x0000ff00

Med det som står på font.ini hos meg?

[TrackList]

OddColor=0x00ffffff

EvenColor=0x00efefef

[NPList]

OddColor=0x00ffffff

EvenColor=0x00efefef

Men det ergerlige er at jeg ikke kan bytte på de to! Når jeg sier at den skal lagres, bytter den bare tilbake til den som den stod på. er det noen mulighet for å lage en ny fil "fonts.ini" der jeg kan legge inn alt å kopiere inn det nye og lagre den i stedet for den andre fonts.ini" fila?

Takker for svar! Håper på en løsning.

Lenke til kommentar

Kjører på 2.5 og jeg forsøker å forsøker, men de hersens linjene stemmer ikke med sangene uansett hva jeg gjør! :no:

Når jeg ikke kunne kopiere teksten rett inn i "font.ini fant jeg ut at det lå en "font.ini" fra før på maskinen om hadde riktig oppsett, utfra det som stod i første melidngen din. Prøvde å slette den gamle font.ini og la inn denne som skulle være riktig i itunes zip-mappa. Hjalp ingenting. Det eneste jeg ikke har prøvd nå er å lage en egen fonts.ini mappe i notepad å legge den ved zip-fila til Itunes.

Får prøve det.

Takker så mye for respons.

EDIT: Hvordan lager man en konfigurasjonsfil i Notepad?

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Ja det er en enkeltstående fil, en konfigurasjonsfil er det. :p (Jeg som er litt stressa) Nå har jeg stoppet opp for ideer (igjen). Kopierte de gamle over i en ny fil og la til:

[TrackList]
OddColor=0x00ff0000
EvenColor=0x0000ff00

[NPList]
OddColor=0x000000ff
EvenColor=0x0000ff00

I stedet for det gamle, men ingen forandring. er det noe av det andre i fonts.ini fila som kan forandres som kan hjelpe?

[PlayerTitleFont]
Name=Lucida Sans Unicode
Size=8
Color=3355443

[PlayerCaptionFont]
Name=MS Shell Dlg 2
Style=1
Size=8
Color=00000000
OffsetX=20
OffsetY=0

[TrackList]
OddColor=0x00ff0000
EvenColor=0x0000ff00

[NPList]
OddColor=0x000000ff
EvenColor=0x0000ff00

Eller at kodene på [TrackList] og/eller [NPList] burde vært annerledes.

Irriterende problem! :cry:

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Både denne:

http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=6050

og denne:

http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=6050

var inne på MediaMonkey forumet, men jeg ga egentlig litt opp på grunn av dårlig kommunikasjon og forståelse for hverandre. De trodde de kom opp med en forklaring som jeg allerede hadde prøvd ut. Men om du klarer å få de til å forstå hva jeg mener er ingenting bedre enn det. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...