JEBauge Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Har en ting jeg lurer på... Hva er egentlig anbefalt temperatur for ulike prosessorer? Greit nok at de tar kvelden når de blir for varme, men under hvilke forhold vil de funke best og være mest stabile? (Jeg tenker i utganspunktet ikke klokking nå...) Er det noen som vet om oversikter fra produsentenes side om hva som er ideelt? J Endret 6. desember 2005 av Janey Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 30-50 Grader er normal arbeids temperatur. Lavere dess bedre. Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Lavere dess bedre. 5259415[/snapback] Er det noen nedre grense som en ikke bør gå under? Lenke til kommentar
paron.no Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nei. Men når du begynner med peltier element og vannkjøling får å få minus grader. Får du problemer med kondensering rundt kjølingen, som igjen kan være ødeleggende for komponenter i nærheten. Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 25-55 er vel det mest normale! når det gjelder og gå under 0 grader så for man jo som tidligere nevnt kondens problemer. Noen prosessorer har også noen problemer med couldbug når man kommer ned på ekstremt lave tempratuere! "Rett på meg hvis jeg tar feil" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå