Zardoz Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Håper noen kan hjelpe meg med dette, tror ikke dette er tatt opp i tidligere threads. Jeg har en Asus 2410s som "insisterer" på å brenne på en lavere hastighet enn 24x. Tror den brenner på 16x eller deromkring. Jeg bruker Nero v 5.5.5.1 i WinME. I Nero står det markert på 24x under hele prosessen. Det snodige er altså at brenningen foregår i 16x selv om programmet "hevder" 24x. Hva kan jeg gjøre? For en stund siden kjørte jeg WinXP, og da fungerte brenningen helt fint! (Hvorfor bruke ME når man har XP, spør sikkert noen...min sak!)Trenger jeg noen spesielle ME-drivere for brenneren? Systemet ellers: Abit KT7A Athlon 1.4 GHz Asus V7700 Pro 512 MB 133MHz SDram etc Takker for oppmerksomheten :smile: Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Lite-On 24x og Plextor 24x brennerne har en teknologi som gjør at de brenner etter kvaliteten på CD'en. Tilsvarende kan tenkes Asus har på brennerne sine. At du brenner kun 16x istendenfor 24x kan skyldes dette. Har du prøvd å brenne med "gode" CD-plater (gjerne 24x sertifiserte)? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg har en Plextor 24x brenner, og på den brenner jeg 8x Xeo Silver Master på 16x og 16x Verbatim Data Life på 24x. Bruker Nero 5.5.4.8. oem. Ser ut som det er Nero som bestemme.... [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-02 13:51 ] Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 jeg bruker MMORE 24x CD-er med plextor 24x og nero 5551. det funker helt fint Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Hmmmmm...jeg kan selvsagt prøve med andre CD-kvaliteter...evt. et annet brenneprogram...det rare er jo at alt fungerte fint under WinXP :?: Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Vel, jeg byttet tilbake til WinXP. Alt fungerer som det skal. Man vet da å prioritere...:wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå