P.G. Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Fant plutselig ut at min cpu temp ved idle har gått fra 35 til 46 grader (med original cpu vifte på full fart) og antok at den nylig installerte passive agp-kjølingen kunne være årsaken. Etter to timer med støvfjerning og flytting av vifter i kabinettet hadde jeg fortsatt ikke funnet løsningen. Helt til jeg glemte å sette inn usb-kabelen til min wusb54g, og vips så lå idle temp på 35 igjen.. Setter i kabelen på nytt og temperaturen går på få minutter opp til 46 grader. CPU load ligger på 0-1% og det er null aktivitet på nettverket, likevel ligger temp stadig på 46 grader. Flytter noen store filer over nettverket, med lite eller ingen forskjell i temp. Resultatet av alt dette er at jeg må kjøre cpu-viften på full fart hele tiden, hvis ikke raser temperaturen ved idle opp mot 55 grader (normalt ca 40 grader). Skal det være slik? Lenke til kommentar
P.G. Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Er det virkelig ingen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 har du sjekket temp i bios? Kan jo selvsagt være at den forstyrrer avlesningen i windows... dr_k Lenke til kommentar
P.G. Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 har du sjekket temp i bios? Kan jo selvsagt være at den forstyrrer avlesningen i windows... dr_k 5263192[/snapback] Jepp, samme temp i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå