Lurifaksen Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Foreldelsesfristen er 3 år og avbrytes kun ved at det anlegges søksmål. Enkelt og greit å forholde seg til. Edit: Altså er svaret ja, de kan kreve det av deg. 5274106[/snapback] Godt... *sender ut en bunke fakturaer* Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Ja Foreldelsesfristen er 3 år,men er det ikke slik at du må ha opprettholdt kravet jevnlig, altså at du må ha sendt ut faktura ved forfall + purring min 2-3 ganger pr år . Husker ikke helt dette , men mener jeg har hørt det. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ja Foreldelsesfristen er 3 år,men er det ikke slik at du må ha opprettholdt kravet jevnlig, altså at du må ha sendt ut faktura ved forfall + purring min 2-3 ganger pr år .Husker ikke helt dette , men mener jeg har hørt det. 5276222[/snapback] Det er akkurat det jeg skulle visst ja Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dette er en løsning jeg tror trådstarter bør jobbe mot. Foreldelsen av økonomiske krav er udiskutabel, men det er ikke det samme som at telenor kan kreve fullt betalt når de selv ikke overholder kontrakten. Dette er altså så langt jeg kan se et spørsmål om hvor mye man med rimelighet kan si trådstarter skylder telenor. De bryter kontrakten når han i følge denne skal ha regning hver 3. mnd og hver gang taket på 300 nåes eller noe slikt. Penget er uansett at Telenor ikke har overholdt avtalen mens trådstarter har etter beste evne forsøkt å få klarhet. Dette skulle jeg tro er et godt utgangspunkt for forhandlinger. Dette lukter litt for mye av synsejus for min smak. Økonomisk er han ikke påført noe tap, da muligvis med unntak av de utgifter han har hatt med å etterlyse faktura. Jeg skal like å se deg vise meg en hjemmel for løsningen din. At trådstarter får sitte på pengene i flere måneder ekstra, er jo i utgangspunktet en klar økonomisk fordel for ham. Han kan bruke pengene som han vil og få den avkastningen han klarer på dem. Det er jo klart at Telenor ikke kan kreve renter under slike omstendigheter. Den eneste muligheten jeg kan se for at kravet blir redusert i et slikt tilfelle, er at man anser kreditor for å ha frafalt deler av kravet. Jeg tror det er ganske klart at Telenors oppførsel her ikke kan anses som en frafallelse av kravet eller deler av det. Med andre ord: Trådstarter må nok bite i det sure eplet og betale for tjenestene han har fått. Hvis Telenor har litt service, er de selvsagt villige til å dele opp betalingen uten kostnader for trådstarter. 5262647[/snapback] Synsejus kan man selvsagt kalle det, men heldigvis er det meste av jussen basert på logikk. Jeg påpekte en feil fra Telenor sin side og som telenor selv fannt ut var det lurt å redusere kravet. Heldigvis hadde trådstarter de samme betenkeligheter og klaget til telenor. Han sparte penger, du hadde tapt. Case closed Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Og hvordan ordnet de opp? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Og hvordan ordnet de opp? 5282804[/snapback] Som sagt fikk plutselig telefon fra dem der de tilbød meg reduksjon av totalbeløpet på regningen, dette utgjorde ca 40% av det totale beløpet , alts hele denne 8-9 mnd perioden . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå