Gå til innhold

NwN eller Dungeon Siege

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her å lurer på hvilket spill jeg skal kjøpe, Never Winter Nights eller Dungeon Siege?

Hvilket spill er best?

Hvilket spill er lettest å komme i gang med?

Hvilket spill varer lengst?

Er det hack'n slash-spill eller litt mer "ikke Diablo" (jeg likte Diablo veldig godt når det kom ut)

Hvilket spill ligner mest på Diablo i handlingen, måten å spille på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spillt NwN, men Dungeon Siege er nesten en komplett ripp av Diablo 1 + 2 feature-messig. Bedre grafikk dog.

Single-player er faktisk riktig bra (kul story også), men man blir for fort lei.

Når man først har runda spillet kan man ikke starte på en vanskeligere grad med samme chars slik som i diablo. Man kan importere chars til multiplayer, men dette er utrolig kjedelig av to grunner spesiellt.

1: Spillet er lagd slik at man "må" ha flere chars samtidig for å kunne spille. Om dere ikke er mange som samarbeider vil du ikke kunne spille der du ellers ville spillt.

2: På høyere leveler får du ABSURD mye penger selv fra kister. Drep 10-11 monstre og du kan kjøpe selv de dyreste tingene =(

Lenke til kommentar

--Never Winter Nights (NWN) eller Dungeon Siege (DS)?

NWN har et større potensialle en DS da man kan spille med moduler andre har laget, stor mulighet for netverk og mulighet for Dungeon Master (spillmester som "styrer" spillet)

--Hvilket spill er best?

MWN

--Hvilket spill er lettest å komme i gang med?

DS (hvis du ikke har kunskap om D&D 3e fra før)

--Hvilket spill varer lengst?

NWN, der du og kan spille andre moduler når du er ferdig med den offisielle kampanjen.

--Hvilket spill ligner mest på Diablo i handlingen, måten å spille på?

DS

Gaute

Lenke til kommentar

dungeon siege er teit....skill systemet gjør at det ikke er noe skillnad mellon fighter,mage,archer ....

jeg likte hvertfall ike spillet...nwn er mye større og dypere...pluss du kan laste ned nye moduler...det er maaange veldig bra nye moduler...modluer er "nye" andre campaigns det er dungeon mastere eller noe som mekker dem...tror du vil få mye mere igjen for penge om du tar nwn. men orker du ikke noe mere avansert en diablo så ta dungeon siege :razz: diablo er bedre syntes jeg da...bedre en dungeon siege

Lenke til kommentar

Men hva er du ute etter da?

Dungeon Siege er et enkelt slossespill med rollespill elementer. Du starter med en bonde der du må ut å redde verden, du får flere folk med deg etter vært, som du har totall kontroll over. Storyen er ganske rett frem. Og systmet (egenskaper og slikt) er veldig enkelt.

Neverwinter Nights er et mer avansert rollespill, laget av utviklerene av de ganske kjente Baldur's Gate spillene. Du starter med en karakter du kan forme akkurat som du vil. Han/hun må hjelpe byen Neverwinter. Du kan få med deg en henchman som du har littegran kontroll over. Storyen er forsåvidt ganske rett frem her også, men du har litt flere valg. Du får større mulighet til å snakke med andre personer (npc). Systemet kan være litt mer komplisert en DS.

Men med nwn så har du og meget gode muligheter for nye ting. Det finnes et mangfold av ekstra moduler (spille områder) og hackpacks. Blant annet hacpacks for å få mer kontroll over henchman'en din, eller å gjøre systmet enda mer likt D&D (bord rollespillet dungeons and dragons). Det er helt og fullt opp til deg hva du vil legge inn. Du trenger ikke legge inn noe som helst.

Personlig vil jeg anbefalle NWN av disse to spillene.

Lykke til.

Gaute

Lenke til kommentar

Likte du Diablo og Diablo II, og spilte det mye, kommer du til å bli skuffet over DS. DS er penere og mere strømmlinjeformet men det har ikke mye gameplay. I Diablo besto gameplayet av: Drep monsterne, få et bedre item, få et nytt level og lag en bedre karakter. Det artige er da karakterutviklingen og itemsankingen. I DS er gameplayet slik: Drep monsterne, drep monsterne, drep monsterne, drep monsterne og bli litt bedre til det. Altså, ingen karakterutvikling eller itemsanking. Istedet for Diablos fem/syv grunntyper du kan være er det kun en. Når du får level opp i diablo satte du på mere stats og et skillpoint. I DS får du et høyere level i melee hvis du slåss melee. Det finnes ingen skills eller feats. DS er litt pent, men har ikke gameplay. Dette spillet spiller du ikke lenge

NWN er et meget bra spill. Det er pent og har god lyd. Det er basert på D&D systemet, kjenner du ikke til det så er det nokså likt systemet som brukes i BG. Standardkampanjen er kanskje ikke den beste, men man kan si at den bare er bundla. Spillet er laget for at man skal utvikle brett og kampanjer selv, og spille dem på internett.

Synes du at NWN hørtes vanskelig ut, og du ikke vil kjøpe det, så bruk heller pengene på en ny mus/tastatur eller annent, ikke kjøp DS.

Lenke til kommentar

I Dungeon Siege går du en "rett linje" gjennom en spillverden, og dreper *nesten* alt som rører på seg. Minimalt med historie.

Noen liker naturligvis dette, og det kan være god underholdning!

Neverwinter Nights har masse slåssing, men har også en veldig dyp og involverende historie.

Lenke til kommentar

Dessuten kan nwn forenkles kraftig ved å hele tiden velge "recommended". På den måten får du en karakter som hele tiden fungerer, og kan sette deg inn i det relativt omfattende systemet etter hvert.

Og nei, det er overhodet ikke noe problem å ikke ha spilt d&d 3. ed. på forhånd.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-02 22:29, zn00ker skrev:

Jeg har ikke prøvd Dungeon Siege, men NWN spiller jeg daglig! Det er et meget bra spill.

Men det er en ulempe med det, man når ikke høyere level enn 20.

Og det kan ikke fikses med patch?

Så teit. Diablo 2 har i hvertfall til level 99. :smile:

Og Dungeon Siege har vel det samme. Er oppe på level 50 et eller annet hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 14:23, Cappo skrev:

Quote:

Den 2002-09-02 22:29, zn00ker skrev:

Jeg har ikke prøvd Dungeon Siege, men NWN spiller jeg daglig! Det er et meget bra spill.

Men det er en ulempe med det, man når ikke høyere level enn 20.

Og det kan ikke fikses med patch?

Så teit. Diablo 2 har i hvertfall til level 99. :smile:

Og Dungeon Siege har vel det samme. Er oppe på level 50 et eller annet hvis jeg ikke husker feil.

Jo det kan "fikses" med patch. Og hva er egentlig så grusomt med at man kommer bare til level 20?

Hovedgrunnen til at mer ikke var lagt inn var fordi "Hero Level Guidebook" (e.t.) ikke var ferdig skrevet da NWN kom ut. Som vi hvet er jo NWN basert på D&D 3e fra WotC. Og jeg tviler på at WotC ville at et dataspill skulle være ute med Hero Level reglene før boka kom ut.

Personlig ser jeg ingen grunn til å kraune over maks level.

G

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor dere sipper over at du ikke kan bli X level i X spill. Dette varierer. I Baldur's Gate kan man f.eks. bli kun level 8. Det har noe med makt balansen i spillet å gjøre.

Diablo setter 99 til grensen, men det betyr ikke at du kan bli bedre i Diablo enn i NWN.

Seriøst, trodde dere virkelig det? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...