bobafett Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Fant ett gammelt HK med PII 350MHz og 128 MB RAM under opprydning på loftet. Lurer på om dette kan brukes til noe? Eller er det bare å kaste? Tenkte evt. på om det kunne brukes til filserver. HK'en er fra en HP Brio kjøpt en gang i 1999. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Kan brukes til veggdekorasjon for.eks. Har endel eldre hovedkort hjemme hos foreldrene mine som jeg tenkte jeg skulle henge opp litt "stylish" Uten om det så er det vell fint lite i dag det kortet kan brukes til. Lenke til kommentar
Never Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 fil/webserver + div småting er den vel helt ok til .. kommer vil litt ann på hvor store hd det HK støtter.. men det kan vel fixses med kontrollerkort.. med ClarkConnect som OS burde den kunne duge lenge ennå.. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Når jeg tenker meg om så støtter ikke dette HK'et mer enn 32 GB. Tror ikke jeg vil spandere kontrollerkort til dette. Skal teste litt med ClarkConnect. Takk for tips. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Når jeg tenker meg om så støtter ikke dette HK'et mer enn 32 GB. 5259193[/snapback] 32 GB HDD? I hvert fall i linux har ikke biosbegrensningen noe å si når maskinen først har bootet. Lag bare en liten (minst noen 100 Mega) partisjon først på disken for å ha /boot -katalogen i, så leser OSet resten av disken når det har kommet opp. M. (Forøvrig, jeg kjenner personlig en som bruker en 266 MHz 128 MB maskin til epost / web og litt skriving, det er ikke alle som krever det siste og hotteste... (jeg hadde selv en 500MHz / 384 MB maskin som hovedmaskin hjemme. Den ble brukt til bildebehandling, statistikk, databaser, digitalisering og etterbehandling av lyd samt webting, nå har jeg skiftet den ut med en 1,4 GHz 1GB maskin, men det eneste den gamle ikke var med på var når ungene skulle spille DVDer (og, for å vise til en annen tråd, dersom noen av dem hadde ødelagt den maskinen for at jeg skulle kjøpe en ny, ville vedkommende fått forbud mot å bruke PC hjemme for resten av hjemmeboertiden))) Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Sett en haug med vifter o.l kjøling slik at det blir skikkelig kaldt og klokk helt til det bare sier "poff"!.. det er ikke noe mer fornuftig å gjøre med det kortet! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Forsøker du å leve opp til avataren din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå