ken8 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hva ville dere valgt av disse 2, hvis man setter de sammen med så like specs som mulig? Støy, batterikapasitet og vekt er noe som vektlegges, samtidig som den bør være solid. Endret 6. desember 2005 av ken8 Lenke til kommentar
permo Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei; Kan berre svare etter egne erfaringar. Har sjølv hatt 259- maskina frå Netshop i ca. fire veker og er kjempefornøygd. Dette rådet er med andre ord veldig subjektivt men er likevel reelt; maskina har ikkje hatt eit feilsteg og du skal vete at eg har sett ho på prøve i alle moglege situasjonar. Du vil også kunne gå tilbake i mange trådar og sjå innspel på denne maskina. Lykke til! Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Jeg har en dell i6000 og er kjempefornøyd. Den bråker ikke så mye og har ikke hatt noen feil sålangt (hatt den i 3 mnd). Selve bærbaren virker også solid.. og det er litt tøft med de multimediaknappene (med blå leds som slår seg på når man trykker på dem). Batterilevetiden er vel på 4-5 timer (normalt bruk) med 9 cellers batteri. Da blir bærbaren litt tyngre (litt over 3kg) enn med 6 cellers (ca 3kg), men det er verdt det med tanke på forskjellen i hvor lenge man kan bruke bærbaren uten at den går tom for strøm (ca 1 time forskjell). Endret 6. desember 2005 av Dunah Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Etter å ha lest en del, tror jeg valge faller på Netshop 259IEN. På Netshop.no kan man velge mellom 2 minne-typer OCZ og Kingston, hva bør jeg velge? Har satt sammen dette til nå: CPU: Intel Pentium M 750 1,86GHz Minne: OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC 4200 533MHz Harddisk: Fujitsu 100GB ATA/100 5400RPM Trådløst: Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54 MBPs Er dette bra? En større CPU vil vel minske batteritiden? Lenke til kommentar
permo Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Etter å ha lest en del, tror jeg valge faller på Netshop 259IEN. På Netshop.no kan man velge mellom 2 minne-typer OCZ og Kingston, hva bør jeg velge? Har satt sammen dette til nå: CPU: Intel Pentium M 750 1,86GHz Minne: OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC 4200 533MHz Harddisk: Fujitsu 100GB ATA/100 5400RPM Trådløst: Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54 MBPs Er dette bra? En større CPU vil vel minske batteritiden? 5260327[/snapback] Mi maskin har fylgjande konfig.: 2.0 Ghz Sonoma 100 gig HD 2*512 Mbyte Kingston minnebrikker Bluetooth modul innebyggd. I tillegg har eg lagt inn PCMCIA TV- kort av merke Aver Hybrid Analog/Digital Uansett kva du bestemmer deg for av konfig. så vil du få ei kjempefin maskin. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå