Gå til innhold

trenger 2d fysikk tegne program


alos

Anbefalte innlegg

Hei.

Relativt dårlig emnetittel men den forklarer vel hva jeg trenger.

Jeg driver å utvikler relativt enkle avtrekker mekanismer til hjemmelagde våpen av alle typer. Det er en liten hobby jeg har :p.

Til nå så har jeg kun tegnet på papir og laget i jern etterpå, det er ikke alltid det funker slik jeg hadde tenkt.

 

Derfor lurer jeg på om det finnes et program som gjør at du kan tegne strukturer og bestemme pungter deler kan rotere rundt slik at jeg kan teste det ut før jeg lager dem.

 

Noen som har et forslag til slike programmer. De bør helst være i 2d da det er enklere og jeg trenger ikke 3d.

 

Takker for all hjelp :)

Alos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sketchup er enkelt og bra, men ikke gratis ...

5258868[/snapback]

 

Ikke noe dårlig alternativ, men programmet er ikke helt perfekt. det er i 3d, noe som gjør det vannskeligere å arbeide i enn nødvendig. Det går heller ikke ann å feste deler til å rotere rundt et pungt. slik at deler kan reagere og dytte på hverandre.

Lenke til kommentar

mecanisk desktop fra autoskets.

 

Alibre Design Xpress er et avansert verktøy for å lage 3D- og 2D-modeller - programmet er laget med tanke på å designe mekaniske deler og annet ingeniør eller arktiekt-arbeid. Programmet har de fleste funksjonene andre CAD-verktøy har. For de som er nye til 3D-modellering har programmet en medfølgende manual som får deg i gang. For å laste ned programmet må du registrere deg hos produsenten.

 

 

Emachineshop deler ut et helt gratis program for teknisk tegning. Målet er å få kunder til å tegne deler de trenger og bestille dem fra selskapet. Men du kan bruke programmet uten å bestille - selv om Emachineshop leverer i hele verden. Programmet lar deg tegne og gir en forhåndsvisning i 3D.

 

finner disse her

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002586

Endret av kvase
Lenke til kommentar
De siste alternativene var ikke så dårlig. Men ingen av dem gir meg mulighet til å se hvordan delene jeg har tegnet fungerer med hvarandre (hva skjer hvis jeg dytter litt her eller drar litt her..) ikke lett å skjønne hva jeg mente der men :p

5259241[/snapback]

 

da er nokk detta du trenger mecanisk desktop

 

 

http://www.autodesk.no/adsk/servlet/index?...6819&id=5160883

 

 

 

 

http://www.autodesk.no/adsk/servlet/index?...46819&id=514926

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Relativt dårlig emnetittel men den forklarer vel hva jeg trenger.

5258687[/snapback]

Orddelingsundervisning?

5259431[/snapback]

 

Hehe.. joda kan vel ikke skryte at jeg er best i Norsk. Men men... jeg overlever vell, også lærer jeg noe nytt hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...