Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hei! En venn av meg har en Audi 80 1983mod. Han har ikke sikkerhet belter i baksetet og det har han tenkt å gjøre noe med. Så lurer han på: Hvor mye koster det å installere? Kan han montere det selv? Og må det godkjennes? Endret 6. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hvorfor er det ikke sikkerhetsbelter der da? bare sånn jeg lurer.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) 1983 modell.. Det er foran, men ikke baki. Ikke alle eldre biler har belter. Endret 6. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nei okay, bare lurte.. Jeg er Volvo-vant jeg veit du Du kan montere selv, men må godkjennes. (Hvis jeg husker russetida korrekt, siden jeg ikke hadde noen bil da ) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Takk! Har du peilig på hvor de selger slikt og hva det koster? Volvo er jo "altid" langt fremme med ny teknologi. Skjåk å greier... Hvilken modell har du? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det kan være problemer med å finne solide festepunkter. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Kan jeg ta kontakt med lokale verksted? Gjør de slik? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Tar du en titt under baksete vil du mest sannsynlig finne fester til belter. Vis du ikke skulle finne noe så ta en tur innom nærmeste Audi verksted så viser dem deg hvor du fester beltene. Er en grei jobb man kan gjøre selv bare men følger monterings anvisningen som følger med beltene. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Godt mulig det er laget ferdige fester til setebelter da. Slik at det bare er å skru ut bolten å skru setebeltet fast der. Er i hvert fall laget fester til setebeltet bak i vår VW 1300S fra 1974 selv om den ikke hadde det som ny, var sikkert ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hamax Auto har nå mottat en E-post. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du kan montere selv, men må godkjennes.(Hvis jeg husker russetida korrekt, siden jeg ikke hadde noen bil da ) 5258966[/snapback] Det må neppe godkjennes i og med det er orginale fester i bilen. Russebiler blir noe annet i og med at man ettermonterer seter og belter uten at dette er orginalt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 om bilen ikke har belter i orginalstand er det vel heller ikke påbudt, så hvorfor skulle du måtte få det godkjent om du har satt det inn frivillig ? X] Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Har selv ettermontert belter bak i min forrige bil en Audi 80 1978mod. Der var det ferdige bolthull med gjenger så å montere beltet. "plug & play" beltesettet kostet meg 500kr det er også plugger i C stolpen som også skjuler bolthull for montering av belterullene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå