Heineoen Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hmm.. Problem: 1. Veldig mange sanger ligger ute i 128 kbits.. Hjelper vell ikke å encode opp til 320 kbits igjen da?? 2. Og hjelper det å brenne en audio cd med mp3 filer? Det var det de jeg snakket med sa nemmelig.. 3. Er det stor forskjell på en orginal audio cd og en mp3 fil i 192kbits? __________ Men leste i Max Power denne måneden at for å høre forskjell på en cd og mp3 fil måtte du være lyd freak. På pc'en har jeg bra annleg og der høer jeg at en mp3 fil i 160kbits høres veldig klar ut, mens en i 192'er upåklagelig lik.. Endret 17. januar 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 1.Veldig mange sanger ligger ute i 128 kbits.. Hjelper vell ikke å encode opp til 320 kbits igjen da?? Nei. En kan ikke lage gull av bly. Det blir kun værre, du har jo allerede et komprimert lossy format, ergo vil ytterligere komprimering føre til mer forringelse av kvaliteten. 2.Og hjelper det å brenne en audio cd med mp3 filer? Det var det de jeg snakket med sa nemmelig.. Nei igjen, bedre blir det ikke. Det eneste jeg kan tenke meg er at en kan få et mer stabilt resultat om en bruker en bedre codec for konvertering i forhold til den som er innebygd i spillern. 3.Er det stor forskjell på en orginal audio cd og en mp3 fil i 192kbits? Kommer an på hvilken codec som er brukt, en god codec vil nok føre til at en ikke hører så stor forskjell. Det er dog store individuelle forskjeller på øre og utstyr med i bildet her. Men leste i Max Power denne måneden at for å høre forskjell på en cd og mp3 fil måtte du være lyd freak.På pc'en har jeg bra annleg og der høer jeg at en mp3 fil i 160kbits høres veldig klar ut, mens en i 192'er upåklagelig lik.. 5451272[/snapback] En skal ikke tro alt en leser. Her som over vil en falle tilbake på at musikkøre og anlegg er individuelle saker, en kan ikke skjære alle over en og samme kam her. Har du et godt anlegg og er rimelig kresen på hva du får ut av det så vil du få med deg det utroligste. Fakta er uansett at mp3 er lossy, noe som vil føre til tap av dynamikk. Hvor godt dette høres får dog bli opp til den enkelte å avgjøre utfra egne prefreranser. Håper dette var litt oppklarende Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 100% enig med deg jalla! om du ikke kan høre noe "særlig" mye forkjell mellom mp3 og audio cd forteller om den dårlig kvalitet på anlegget fatisk, dynamikken blir nesten halvert når en konvertere til mp3. lyden fra mp3 lyder flatt og kjedelig kontra cd lyd. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Mine ører opfatter tydeligvis 192kbits som optimalt... hehe.. Men er det større skjangs for at det forvrenger ved mp3 i forhold til cda? Men etter hvert hadde jeg tenkt å koble til en mp3 spiller i bilen som feks. Ipod. Fører dette til enda større tap en å spille av en mp3 cd? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Godt å høre pndjo -------------------- Ellers må jeg nok si at, nei, det vil ikke medføre særlig til tap. For å si det slik; shit in = shit out uansett, hehe Men fra spøk til alvor; det skulle gå aldeles fint å koble til iPoden uten at det medfører særlig mer forringelse av lydkvaliteten. Bruk en ok bra kabel så går det nok aldeles fint Endret 17. januar 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hei igjen.. Har flere sprøsmål... (er det mulig?, ja =) Okey.. har fått flere kommentarer på mine 6x9 høytalere som folk mener spiller veldig bra.. (orginale chrysler høytalere) Flere som har trodd jeg har en 10" sub baki der.. Satte meg baki å testa.. Det var noe annet ja.. Bromma deilig i ryggen og lyden var veldig dyp å fin slik jeg liker den.. Stakk hodet fram i fronten av bilen og hørte et helt annet lydbilde.. der var det mye mere diskant.. og skarp lyd.. Hvorfor er det blitt slik? Man kan vell ikke stille justeringer på lyden separat for baki og framme? Endret 28. januar 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Stakk hodet fram i fronten av bilen og hørte et helt annet lydbilde.. der var det mye mere diskant.. og skarp lyd..Hvorfor er det blitt slik? Man kan vell ikke stille justeringer på lyden separat for baki og framme? Du har frontsett fremme, ikke sant? Da vil nok ikke få det samme trykket som fra 6x9. Med mindre du har en stort (dyrt) frontsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå