Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Takk! Ahh.. Nå begynner jeg å skjønne det ja! Og lyden er tilbake! :!: Skjekket den høytaleren som det kom et lite sprak fra når jeg slo på spilleren. Og da hadde den ene ledningen falt ut og trolig kommet neddi karoseriet. Noen flere spørsmål om videre montering: Hvor skal jeg strekke ledningen fra dashbordet/a-stolpen og ned i døra? (uten at den kommer i klem i døra og skjule ledninger) Og hva skal jeg feste delefiltert med? nok en gang takk! Endret 7. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Som jeg skrev i forrige innlegg, kan du bruke den opprinnelige gummiføringen fra karosseriet og inn i enden på døra. Du må nok fjerne deksler og gulvteppe for å komme til tenker jeg, men det burde gå greit. Filteret kan du feste med strips, på innsiden av døra mellom chassi og vindu f.eks. Om du må bore hull til stripsen burde ikke det være noe fare med det om du borer på en stor flate f.eks.(Pass på vindu og bevegelige deler.) Vanskelig å svare nøyaktig på i og med at jeg ikke vet hva slags bil det er. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Det er en Chrysler Neon 1gen. (Følg linken x Bilen Min! x for flere bilder..) Jeg har vell noen plasser til tweetere frami dashbordet, har jeg ikke? Eller er det vifte? Endret 7. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg ville tittet nærmere på disse stedene: I bilen min har jeg plassert diskantene i A-stolpen slik som dette: Riktignok er de montert altfor lavt og vinklet litt feil til at det blir helt supert, men har ikke giddet å ordne det ennå siden det ville legge igjen et stygt hull i dekselet der. Endret 7. desember 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg har vell noen plasser til tweetere frami dashbordet, har jeg ikke? Eller er det vifte? 5266118[/snapback] Du skriver på (Dodge??)Neon siden din at du skal plassere diskantene i dashbordet, fremst under frontruta på hver side. Hvorfor har du ikke gjort det enda?? Det sitter muligens en diskant der fra før. Har du sjekket det? Hvis det gjør det kan du bruke den ledningen til å strekke ny kabel. Lokaliser kabelen under dash`en, koble den nye kabelen på den som sitter der, og prøv å dra den nye kabelen ned under dash`en med den gamle som du på forhånd har koblet /tapet/knytt/surret på den nye. Skjønner ikke hva som er så vanskelig!! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Trainman skrev: Skjønner ikke hva som er så vanskelig!! Alle begynner et sted da.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Takk! Nei det sitter ikke noen nedi der fra før.. kommer ikke lyd i hverfall.. Må jeg åpne hele dashbodet da? Er ikke det litt skummelt med tanke på Airbaggen osv.. Er det bare å dra til det kommer av? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Dekslet kan du vippe opp med en skrutrekker el.lign. Får du det ikke av så ring bilbutikken. Tenker du da ser hullet hvor ledningen skal ned. Prøv å tre en ledning ned for å se hvor den kommer ut. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Hei igjen.. Nå har jeg koblet til delefilteret på førersiden. Og plassert diskanten i det nederste forslaget til walter_melon. Førsteinntrykket var at det var bedre lyd. Men forsatt sliter den litt med å spille dunkende bass. Dunkene forvrenger litt ved høyere lyd på en måte. Hjelper det noe a koble til på den andresiden også? Drar den mer størm uten delefilter, siden den ligger å rister og svinger så mye? Når en sa oppi tråden her at jeg skulle koble vekk de 6x9 ene, holder det da å sette Fade til +8? Endret 16. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Det at de ikke trøkker og vrenger når du drar på skyldes at spillerens forsterker er altfor strømsvak og pinglete til å dra dem skikkelig. Pass på så du ikke sprenger elementene. Svak forsterker er årsak nr. 1 til svidde talespoler. Spill etpar hakk laveree enn du egentlig vil for å ikke tyne dem opp i volum med altfor høy forvrengning og spar sammen til en ok forsterker er mitt råd for å få bukt med dette Du kan jo selge 6*9" for å finansiere en del av forsterkern f.eks Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Hmm.. Hvis jeg hadde koblet fra de 6x9 hadde det vert bedre? (Holder det å fade dem ut?) Ps. Hvordan hører jeg om et element er sprengt? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Nei, det har ingenting å si om du fader ut 6*9", forsterkern i spillern er like skral for det. Den eneste medisinen er ekstern forsterker, sånn er det bare Tro meg, du hører godt at element er sprengt, bare skurring og blafring eller rett og slett stillhet pga svidd talespole. Diskantene går som oftest først. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 1. En som påstod han hadde god greie på stereo (riktig nok ikke i bil). Mente kasnkje høytalerene kunne være sprengt. Husker ikke helt begrunnelsen, men det var noe med at det laget rundt konet enten bevegde seg eller ikke...? (en av delene) 2. Tenkte at hvis jeg viss jeg koblet ut eller mutet 6x9 bak så fikk vell forsterkenen i spilleren større kraft til å drive frontsettet? Eller er det ikke slik det fungerer. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hvis denne kompisen din hadde hatt peiling ville han sansynligvis råda deg til å kjøpe en forsterker slik som mange i tråden her har gjort. Kjøp f.eks den her, så kobler du høyttalerne dine til den. Den stakkars Pioneer spilleren har ikke så rå forsterker. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Har tidligere fått anbefalt denne av Jalla.. http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm dynaBel BF0804 http://www.bilstereosenteret.no/html/produ...w_product_list= Hvem er best av Alpine MRP-F240 og dynaBel BF0804 Skal troelig drive da frontsett og en 12" sub. Den var litt mer kompakt den fra Alpine da.., men det skal man vell ikke ta hensyn til... Ellers så fant jeg denne selv.. http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=6...6&pn=1609320566 Men man skal vell ikke se seg blind på watt.. Hva er det egentlig som kjennetegner en god forsterker? Endret 19. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Tipper utifra signaturen din at du er ganske oppegående på data og slikt. Om jeg skulle kjøpt bilstereo fra mobilsentrum.no ville vel vært omtrent det samme som om du skulle kjøpt et skjermkort av merket "Fatrox Fillenium" eller noe sånt på Europris. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Hehe.. Samme som å kjøpe Køss (Koss) lixm da.. Men: 1. Hva er det egentlig som kjennetegner en god forsterker? 2. Hvem er best av Alpine MRP-F240 og dynaBel BF0804 Endret 19. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg ville helt klart valgt dynabel... Og som sakt før her, så yter ikke spilleren din nok til å drive de høyttalerene fullt ut, den har vel heller ikke 4x27watt rms, er vel nærmere 27watt rms totalt tenker jeg.... Men det første du MÅ gjøre, er å koble ALT riktig... du kan ikke bare prøve deg frem på en side å si: det ble litt bedre, men ikke bra ennå.... ALT må kobles, og det må kobles RIKTIG... har du bytta om på + og - på en av kablene til høyttalerene eller delefilter, så blir lyden dårlig. Har du ikke råd til en forsterker ennå, så hjelper det mye med grove strømkabler og høyttaler kabler... tipper lyset i spilleren din "blinker" litt når du drar på..... Men som sakt, eksprementering med ting du ikke har peiling på, er ikke å anbefale, så vær sikker på at alt er koblet riktig før du tester igjen.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Oi + og - har ikke falt meg inn da.. De ledningene som kommer fra spilleren står det ikke noe slikt på. Hvordan kan jeg høre om + og - er feil? Spilleren blinker ikke.. Det er som om høytalerene foran ikke spiller klart/høyt nok lixm. Og det høres ikke ut som de kommer til å spille så mye høyere, siden de nesten virker som de har nok med den styrken de har.. Noen som klarer å tolke dette? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg tolker det til at du bør ønske deg en forsterker til jul. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå