bachmann Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg skal til å bestille nytt kamera for jobben og vurderer å kjøpe Olympus Mju 800. I følge spesifikasjonene skal dette kamera tåle litt fukt og juling. Kamera vil bli brukt i industri sammenheng så det må tåle litt. Er dette kamera bra nok eller er det andre dere vil anbefale i den prisklassen? (ca 3-4000) Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Du kunne også overveje Pentax Optio WP og den nye model WPi, der kan tåle at ligge under vand. Jeg tror de er mere robuste end Olympus' mju-serie. Jeg går ud fra at kameraet primært skal bruges til at dokumentation, og at billedkvaliteten ikke behøver at være perfekt, og her er både Pentax og Olympus mere end gode nok. Du kan evt. også oveveje kameraer med god vidvinkel (for at kunne få så meget med på billeder som muligt = Ricoh R3) og mulighed for høj ISO for bedre billeder indendørs (= Fuji F10), men skriv lidt mere om brugsområdet, så kan vi her på forummet bedre give dig konkrete råd. Lenke til kommentar
Taterunge Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg skal til å bestille nytt kamera for jobben og vurderer å kjøpe Olympus Mju 800. I følge spesifikasjonene skal dette kamera tåle litt fukt og juling. Kamera vil bli brukt i industri sammenheng så det må tåle litt. Er dette kamera bra nok eller er det andre dere vil anbefale i den prisklassen? (ca 3-4000) 5258486[/snapback] SOm han over meg sier kan du jo også vurdere Pentax Optio WPI, kjøpte det for en uke siden og det virker som et skikkelig solid kamera. Veldig grei størrelse og selvsagt en fordel med at optikken ikke stikker ut. I tillegg er det såre enkelt i bruk, kanskje litt for enkelt. Det byr ikke på så mange manuelle innstillingsmuligheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Spørs hva du legger i "juling". Ingen kamera er særlig glad i mishandling... Forøvrig enig med siste taler, som fremhever WP/WPi som et greit alternativ. Tåler mer fukt/vann, og viktigere: Den har ingen deler som stikker utenfor huset (den har "intern" zoomlinse, mens mju-800 har linse som kommer ut. Forøvrig har jeg svært god erfaring med både Pentax og Olympus, samt Canon, som alle har god kvalitet og høy driftssikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå