Gå til innhold

Tregt forum??

Anbefalte innlegg

Jeg er innom disse sidene noen ganger i uken og det er konsekvent lang ventetid... Ofte tar det 5-10 sekunder før en side dukker opp. :-/

Dersom det er pga. stor trafikk kan det jo tyde på at det er på tide med en liten oppgradering av kapasiteten? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Mange har kommentert dette før. Har selv hatt mye problemer, særlig idag. Tok jo 15 sekunder bare å loade denne svar-siden...og det på en 704Kbs adsl-linje. Burde gå raskere....kanskje en liten oppgradring hadde vært en tanke :smile: *krysse fingeren og håpe*

Lenke til kommentar

Til vanlig synst jeg og at det går treigt, men i dag gikk det unormalt fort. Tok under 1 secund å gå inn på dette innlegget(har telnor adsl 715/128).

Edit: det gikk sinnsykt treigt å legge denne inn :grin:

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-09-02 18:52 ]

Lenke til kommentar

Kan jo tyde på flere ting.

1: HW.no har svært godt besøk. Linjelasten er stor.

2: Siden HW.no bruker et system av PHP/database (mySQL, formoder jeg) kan det enten hende at konstruksjonen ikke er robust nok for stor trafikk, databasen begynner å bli full eller at rett og slett maskinvaren er en smule underdimensjonert.

Det kan jo gjerne være en kombinasjon av flere ting som gjør at siden ikke er så rask som den burde være.

Ellers er jeg like blid! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-09-02 19:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Signatur skrev (2002-09-03 09:35):

Det hender ofte at tråder tar over 30sek å laste ja. Og jeg sitter på en 100Mbit/s linje.

Det gjør serverne våre også. For de som er interessert så kjører forumet på denne maskinen:

Tyan Tiger MPX

Dual MP 1800+

1 GB RAM

120 GD WD disker

Problemet ligger i selve forumet og ikke linje/maskinvare. Husk at det på gode dager er over 2000 poster her. Det er langt over 100.000 sidevisninger pr dag også som betyr at forumet er svært godt besøkt.

Vi ser på mulighetene for å oppgradere til en nyere versjon av phpBB, men "problemet" er at vi har laget mye selv til forumet og det er en stor jobb (bl.a. å konvertere data til versjon 2.x). Om det er noen som har mye peil på phpBB og har lyst til å hjelpe til med å oppgradere forumet så send meg en mail peroivind @ hardware.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...