Gå til innhold

Nytt hovedkort og cpu til en Compaq Presario PIII

larseer83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en slik maskin,den var kjøpt ny i 1999 og der gikk det ikke å skifte hk av den enkle grunn at de maskinene hadde en helt annen løsning for feste av hk og for alle utgangene bak , det er vel også spesielle kontakter på den stforsyningen om jeg husker rett .

Lenke til kommentar

En Compaq er spesialbygget og følger ikkje ATX standarden på mange områder. Blant annet kontaktene på strømforsyningen og festingen på hovedkortet.

Det er bare å eple i det sure hoppet, og kjøpe nytt kabinett med en gang.

Eller drite i hele oppgraderingen :p

Du kommer til å ende opp med en helt ny PC uansett ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Hmm... ska ha ny strømforsyning uansett... men du sier hovedkortet ikke passer i kabinettet? Det var da som f***  :mad:

5271630[/snapback]

Har du bilde/link til kabinettet ? Da vet jeg det med en gang.. ;)

5271961[/snapback]

hmmm beste jeg fant var dette:

http://forum.hardware.fr/hardwarefr/Achats...et-251847-1.htm

Er akkurat samme modell

5272819[/snapback]

Mener at standart ATX-HK går inn i festene...

Lenke til kommentar

jepps alt kommer på plass, bortsett fra at jeg ble litt plaga med festet til strømforsyninga.... maskina er stein dau da.. fordi jeg ikke helt finner kombinasjonen med hvor power knapp ledninga skal stå (det står heller ikke noe på hovedkortet slik det pleier å gjøre) :(

Lenke til kommentar
jepps alt kommer på plass, bortsett fra at jeg ble litt plaga med festet til strømforsyninga.... maskina er stein dau da.. fordi jeg ikke helt finner kombinasjonen med hvor power knapp ledninga skal stå (det står heller ikke noe på hovedkortet slik det pleier å gjøre) :(

5275630[/snapback]

Hvilket HK ?

Lenke til kommentar

Okei, nå er jeg oppe å går med "nytt" hovedkort og cpu :D Det fungerte fint faktisk :w00t:

Takker for all hjelp (å til dere som påstår at det ikke går å bytte hovedkort og strømforsyning i en Compaq Presario 99 modell.... SLUDDER! Det funker fin fint!!)

Spesiell takk til jarmo for fin oppfølging i mitt innlegg her!! Takk for det jarmo !!

mvh AudiPowha

(eier av oppgradert gammel pc :love: )

Oppgradert fra:

450 Mhz Pentium 3 (socket 1) 128 mb Ram

Til:

1.8 Ghz (clocket til 2.30 Ghz) Pentium 4 (socket 478) 512 mb Ram

Linux here I come :dontgetit: hehe...

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...