Polmen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hei. Jeg kom nå hjem fra 3 måneder i statene, jeg kommer inn døra og skrur på PC'en. Det er da et geforce MX440 i den og det funker helt fint. Så henter jeg mitt ATI Radeon 9800 PRO og setter det i, men når jeg har installert driverne så skjer det ikke noe. Korte sviver og driverne er installerte (omegradriverne), men det virker som om driverne ikke finner kortet eller kortet ikke finner driverne, for det har absolutt ingen effekt. Jeg tar ut ATI-kortet og setter inn GF kortet slik at jeg ivertfall kan få spillt littegranne før jeg legger meg, men da finner GF kortet OGSÅ ut at det skal fucke med driverne, får feilmelding om at driverne jeg har lasta ned ikke finner noen samkjørende maskinvare. Lasta ned nyeste driverne fra ATI, omegradrivers og nvidia.com , men bare omegadriverne lar seg installere, men de funke jo tydeligvis ikke. De vanlige ATI og Nvidia driverne vil ikke engnag bli installert. ATI-feilmelding - får feilmelding om at jeg bør prøve å skifte VGA-driverne før jeg kan installere ATI-driverne, men wtf? Nvidia-feilmelding - Sier den ikke finner maskinvare som er kompitabel med driverne i installasjonen Så spørsmålet er; hva i helvete er gærnt? PS: jeg avinstallerte selvfølgelig alle drivere og reboota maskinen mellom hvert driver-forsøk.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Ta og test ut drivercleaner, så får du fjernet alle rester av gamle drivere. Å bare avinstallere drivere når man bytter mellom ati og nvidia er ofte ikke nok, da er det programmet ganske nyttig. Lenke til kommentar
Polmen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Tusen takk for det, men det funka ikke videre bra. Jeg cleana alt av ATi og Nvidia files, men får enda de samme feilmeldingene Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Sjekk at det ikke er kommet rusk/støv i AGP porten (hender den beste), bare ta ut kort og blås rent.. Prøv også å oppdatere drivere til hovedkortet. Lenke til kommentar
Polmen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Blåste i AGP porten, men ingen effekt. Jeg installerte igjen omegadriverne, det funker helt fint å installere dem, men de gjør liksom ingenting. Høyeste oppløsningen jeg får er 1280x1024, og alle sånne "frames" lagger som et helvete når jeg drar dem rundtom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå