Gå til innhold

GFX-driver problemer med både ATI og Nvidia.

Polmen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom nå hjem fra 3 måneder i statene, jeg kommer inn døra og skrur på PC'en. Det er da et geforce MX440 i den og det funker helt fint. Så henter jeg mitt ATI Radeon 9800 PRO og setter det i, men når jeg har installert driverne så skjer det ikke noe. Korte sviver og driverne er installerte (omegradriverne), men det virker som om driverne ikke finner kortet eller kortet ikke finner driverne, for det har absolutt ingen effekt.

Jeg tar ut ATI-kortet og setter inn GF kortet slik at jeg ivertfall kan få spillt littegranne før jeg legger meg, men da finner GF kortet OGSÅ ut at det skal fucke med driverne, får feilmelding om at driverne jeg har lasta ned ikke finner noen samkjørende maskinvare. Lasta ned nyeste driverne fra ATI, omegradrivers og nvidia.com , men bare omegadriverne lar seg installere, men de funke jo tydeligvis ikke. De vanlige ATI og Nvidia driverne vil ikke engnag bli installert.

ATI-feilmelding - får feilmelding om at jeg bør prøve å skifte VGA-driverne før jeg kan installere ATI-driverne, men wtf?

Nvidia-feilmelding - Sier den ikke finner maskinvare som er kompitabel med driverne i installasjonen

Så spørsmålet er; hva i helvete er gærnt?

PS: jeg avinstallerte selvfølgelig alle drivere og reboota maskinen mellom hvert driver-forsøk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåste i AGP porten, men ingen effekt.

Jeg installerte igjen omegadriverne, det funker helt fint å installere dem, men de gjør liksom ingenting. Høyeste oppløsningen jeg får er 1280x1024, og alle sånne "frames" lagger som et helvete når jeg drar dem rundtom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...