Gå til innhold

512 / pc2700 eller 1024 / pc2100 RAM?

ithrian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt uenig der, hvilket av dem som gir mest ytelse kommer an på resten av oppsettet og hva han bruker maskinen til. Rask ram vil maskinen gå raskere inntill RAMen blir fylt og den må bruke Virtual Memory og swappe fra harddisken. Så om han ikke multitasker (har på mange programmer samtidig) eller spiller spill som sluker RAM så kan det godt hende at 512 MB RAM er raskere :)

Lenke til kommentar
Er litt uenig der, hvilket av dem som gir mest ytelse kommer an på resten av oppsettet og hva han bruker maskinen til. Rask ram vil maskinen gå raskere inntill RAMen blir fylt og den må bruke Virtual Memory og swappe fra harddisken. Så om han ikke multitasker (har på mange programmer samtidig) eller spiller spill som sluker RAM så kan det godt hende at 512 MB RAM er raskere :)

5258404[/snapback]

Tjaa ? XP 2100 kjører på 266MHz DDR og dermed er PC 2100 Ram nok ;)

PC 2700 Ram vil kjøre også på 266MHz på det oppsettet der.

Lenke til kommentar

Spiller veldig mye, det jeg trenger det mest til (cs,wow osv..) :) ! hender jeg kjører en del programmer samtidig..men ikke noe sånn spessielt mange!

resten av oppsettet:

Skjermkort: RADEON 9800PRO

Hovedkort: MSI K7N2 Delta-L

CPU: AMD XP 3200+ (2.2Ghz) - skrev feil i første post =(

bruker nå 1024RAM pc2100....var dette det riktige valget? =)

Endret av t3_volcom
Lenke til kommentar
Spiller veldig mye, det jeg trenger det mest til (cs osv..)  :) ! hender jeg kjører en del programmer samtidig..men ikke noe sånn spessielt mange!

resten av oppsettet:

Skjermkort: RADEON 9800PRO

Hovedkort: MSI K7N2 Delta-L

CPU: AMD XP 3200+ (2.2Ghz) - skrev feil i første post =(

bruker nå 1024RAM pc2100....var dette det riktige valget? =)

5259332[/snapback]

Javel ! Så du oppga feil CPU først ?

Da bør du ha PC 3200 brikker for optimal ytelse og PC 2700 gir bedre ytelse allikevel av dine nåværende brikker... ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Jepp, skrev feil! typo :blush:

okei, da bytter vi tilbake til 512 =)!drar bort snart i et år så kjøper meg ikke nye ram enda!

5259568[/snapback]

Ram er så drittbillig nå så to slike http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112666&cks=PRL vil gjøre susen i boxen din.

Maskinen din er ikke så dårlig ennå... ;)

Selg de gamle brikkene på QXL så får du ca. 500,- for de (tilsammen)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Gratulerer :)

Hvorfor sa du ikke ifra med en gang at du hadde penger, det ville gjort valget mye lettere.

Jeg bestilte også nettopp litt ekstra RAM til en av maskinene hjemme da jeg benyttet meg av PSDATA sin julekaneldertilbud. Har en tendens til å hive på masse andre ting som jeg i utgangspunktet ikke tenkte på å kjøpe.

RAM:

Tilbud

Lenke til kommentar
For planen var ikke å kjøpe ny ram, ville bare vite hva som var best av det jeg hadde liggende....men etter mye gruppepress fant jeg ut at JEJE, vi slår til! :D

5267002[/snapback]

Husk å se etter at FSBèn blir 200MHz, 400 DDR og ta en titt ang. virtuell minne,

bør være ca. 1,5GB.(systemstyrt)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
For planen var ikke å kjøpe ny ram, ville bare vite hva som var best av det jeg hadde liggende....men etter mye gruppepress fant jeg ut at JEJE, vi slår til! :D

5267002[/snapback]

Husk å se etter at FSBèn blir 200MHz, 400 DDR og ta en titt ang. virtuell minne,

bør være ca. 1,5GB.(systemstyrt)

5267075[/snapback]

eeeuuh..... :ermm: ! det der var litt russisk for meg, kjøpte brikkene du ga link til litt oppover her jeg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...