trondbue Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har en Compaq evo N1020v som jeg låner i fra skolen siden vi har noe IKT i matten. Problemet er bare at idag når jeg kom på skolen bootet den ikke. Lampen som viser at den er på lyser, men det kommer ikke noe på skjermen. Det er også en lyd fra Cd-romen eller harddisken som pleier å være der som ikke kommer de gangene den ikke booter. Det værste er at dette er ikke den første N1020v jeg låner som jeg har fått dette problemet med, men det er den 4(!) på ca ett år. Så tør derfor ikke gå inn til IT ansvarlig på skolen med den igjen. Har fått ny PC alle gangene, og alle pcene har fått det problemet med at den nesten aldri booter. Skjønner ikke hva det kan være jeg gjør med de! Noen som har noen løsning på problemet? Hva kan det være som gjør at den som regel ikke vil boote? Pleier å klare å få den igang etter mellom 5 og 60 minutter etter å ha slått den av og på en haug av ganger. Det eneste som ikke er byttet hver gang er vel harddisken, men ganske sikker på at de har prøvd å bytte denne også en gang. De 3. forrige har vel vært slik at hvis du løfter i dem og setter de ned igjen har de fryst helt fulstendig, men det gjør ikke denne. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Har funnet ut nå at hvis jeg bøyer den litt oppover foran starter den hver gang. Dette funket også på en av de jeg hadde før. Problemet er bare at jeg må holde den slik, eller legge no under den helt i kanten foran slik at den blir bøyd litt oppover. Noen som har noe peiling på hvorfor den funker når jeg bøyer den oppover? Fikk også min første blå skjerm med den idag, og den har begynt å fryse endel av og til føre den er varm. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hva er det du bøyer? Skjemen? Får du noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Bøyer den tastaturdelen. Det som er nærmest meg når jeg sitter å skriver. Altså den plastdelen som er foran tastaturet, der bland annet tuchpaden sitter. Bøyer den opp helt ute i kanten, merker ikke at jeg bøyer den, men det funker. Ikke fått noen andre feilmeldinger enn en blåskjerm, ellers pleier den bare å fryse helt uten noen feilmelding, alt fryser, men er fortsatt bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Høres ut som det er dårlig kontakt med et eller annet inni maskinen. hvis du har hatt 4 like maskiner med samme feilen er nok dette en fabrikasjonsfeil, og trolig et kjent problem. Lever maskinen med god samvittighet og få en ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå