Gå til innhold

Ide: Desktop kabinett.. 11 Feb. 2006

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hvis du lodder på 2 ledninger på loddepunktene på Eject knappen. Så lodder du på en knapp på de ledningene. Vips så er de paralellkoblet å du "kan" bruke begge...

5468692[/snapback]

Tenkte ikke over dette svaret før nå, sårry.. Men, da er det jo greit da :) Prøve dette når jeg får tilgang til loddebolt *tenke*

Uansett, jeg skal tegne noe 3d-skisser av kassa etterpå hvordan jeg ser for meg at den blir. Fattern sa til meg at han kunne betale noe av det det kom til å koste, gjett jeg ble glad :D Også skal kaanskje blackdog-pcs.com sponse meg og! De ville bare se hvordan Black Diamond utformet seg til slutten, så det blir nok en stund til :) Men, 1 sikker sponsor og en usikker sponsor;D

Lenke til kommentar
Suonds sweet :yes:

5553873[/snapback]

; )

Driver på med skissa nå, tar utrooolig lang tid med de luftehullene på sidene! herregud! Drivi på med ei sie i nesten 2 timer nå! Såvidt begynt på den andre, fortsetter seinere.... natta! : )

Lenke til kommentar

Hmm.... Har ikke tenkt på det egentlig.. Skal ikke være noe store greiene trur jeg.. Bare |XzeLiNoR| Oppå toppen et sted kanskje? Eller? Ikke i front, ikke bak, litt usikker på sidene for det er luftehull der...;S Tror det blir på toppen ja ;) hehe :p

Driver på med skissa nå, snart ferdig med alle hullene på andre sia....;S

Lenke til kommentar

Hmm.. Trøbler litt med hvordan jeg skal ha det foran. Den fronten som er der nå er jo buet, og jeg skal ha en rett front så det blir litt vanskelig med festinga.. Trenger litt hjelp her! Legger ved non bilder så kan dere gruble litt :p Dere kan også komme med forslag på logo og vindu i toppen! Men husk på at det er en sånn en der da, så kan ikke bli heldekkende eller noe vindu der=)

PCISttteCustom.jpg

Fronten forfra

Fra siden, her ser dere buen

oppenifra, hvordan skal jeg fikse dette? Floppyen sitter jo litt lenger inn enn alt andre, og USB/Power osv sitter lenger ut:S Forslag? Jeg har ingen :no:

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Du er rett å slett nødt til å fremheve floppy'en, cd-romen og usb panelet til samme lengde ;)

Det med flopyen tror jeg er forde den er spesial laget til dette kabinettet, hvis du skal gjøre det enkelt så kjøper du en ny. eller the "hard way" blir å modifisere den ;)

Lenke til kommentar
Du er rett å slett nødt til å fremheve floppy'en, cd-romen og usb panelet til samme lengde ;)

Det med flopyen tror jeg er forde den er spesial laget til dette kabinettet, hvis du skal gjøre det enkelt så kjøper du en ny. eller the "hard way" blir å modifisere den ;)

5555837[/snapback]

Blir litt vanskelig det, de sitter i sånne hurtigfester, men kan se litt på det :)

Floppyen er litt robba i fronten ja, men får se hva jeg gjør, om jeg kjøper en ny ellerno : ) Den er på en måte stealtha i fronten fra før vettu, så sikert derfor=)

Lenke til kommentar
Floppyen er litt robba i fronten ja, men får se hva jeg gjør, om jeg kjøper en ny ellerno : )

Jeg vil foreslå å fjerne floppyen og skaff deg en ekstern i steden, som du kan bruke når du trenger det.

Går det ikke an å fjerne hele metallplata i fronten? Da kan du jo trykke cdromen lenger inn i kassa (hvis det er plass) og lage nytt bryterpanel, og få til en clean og flat front av plexiglass eller.no.

edit: litt for mye http i den linken

Endret av B160NE
Lenke til kommentar

B160NE: Linken dun "funker ikke", du kommer til microsoft.com elns :p Men det var noe å tenke på.. Tror jeg skal gjøre det! Er ikke så mye jeg bruker den akkurat;p

Nei, tror ikke det går ann gitt, cd rom og floppy er festet med sånne hurtigfester, så er litt vanskelig å dytte de lenger inn å fortsatt få de til å sitte..;S men kan prøve det en gang, se hva jeg får til=) Det er plass lenger bak ja!

Fronten skal være kombinert plexi og alu/stål=) Ser bryteren osv. er festet med popnagler, så skal være greit å bare flytte den bakover ja :) Spørs bare om det er plass, sitter ikke på den/ved siden av den nå, heller 2t og 45min unna :p

Holder på med skissa, ferdig med alle hullene, men da var seff selve kabinettet skeivt! :realmad: Så må fikse litt på det;S uten å ødelegge alle hullene! vanskelig..

Lenke til kommentar
B160NE: Linken dun "funker ikke", du kommer til microsoft.com elns :p Men det var noe å tenke på.. Tror jeg skal gjøre det! Er ikke så mye jeg bruker den akkurat;p

Nei, tror ikke det går ann gitt, cd rom og floppy er festet med sånne hurtigfester, så er litt vanskelig å dytte de lenger inn å fortsatt få de til å sitte..;S men kan prøve det en gang, se hva jeg får til=) Det er plass lenger bak ja!

Fronten skal være kombinert plexi og alu/stål=) Ser bryteren osv. er festet med popnagler, så skal være greit å bare flytte den bakover ja :) Spørs bare om det er plass, sitter ikke på den/ved siden av den nå, heller 2t og 45min unna :p

Det var bare en link til komplett, glemte å teste den, fiksa det nå.

Jeg har ikke hatt floppy på 4-5 år, og savner det ikke.

Kan du ikke bare ta å fjerne de hurtigfestene? Vet ikke hvordan de sitter, men burde være mulig å ta dem helt bort og borre nye, skikkelige skruehull isteden?

Hvis du ikke skal ha floppy blir det ihvertfall masse plass der den var.

Lenke til kommentar
Kopier ut hullene og tegn selve kabinettet på nytt ;)

5558439[/snapback]

Gjort :thumbup: Skiser kommer nederst.

Det var bare en link til komplett, glemte å teste den, fiksa det nå.

Jeg har ikke hatt floppy på 4-5 år, og savner det ikke.

Kan du ikke bare ta å fjerne de hurtigfestene? Vet ikke hvordan de sitter, men burde være mulig å ta dem helt bort og borre nye, skikkelige skruehull isteden?

Hvis du ikke skal ha floppy blir det ihvertfall masse plass der den var.

5558546[/snapback]

Skal se på linken nå, går sikkert for en sånn en er den ikke for dyr : )

Nei, men jeg vil ha den der "just in case", skolen "forlanger" at man har det, vi fikk en floppy første dag på skolen der vi lagrer div. og jeg får bilder derfra noen ganger når lærere legger de inn på pcn for meg, så kjekt å ha :)

Jo, det burde funke, eller bare lage de litt lenger og bruke vanlige skruer, skal se på det. Det er sånnat du trykker ned en knapp, også drar du den litt forover og oppover, presser du den ned igjen går den i lås, ganske smart egentlig! ;)

Får ikke gjort en døyt før etter vinterferien (testa, sett på, resten av skissene o.l.) uke 9, kanskje uke 10 eller 11, DA er jeg til fattern igjen.

Vil takke for svar og ideer tilnå, kommer bra med :thumbup:

Og her kommer skissene, har laget hullene på sidene, føtter og utkast til fronten. De er tegnet raskt og ikke nøyaktige mål eller plasser i det hele tatt! Men dere skjønner ideen! =)

Den "plata" er der dvd og floppy sitter fast på, eller på en måte. Vipper du opp den kommer du til hdd som sitter fast under plata der

Kanskje jeg setter en vifte her i steden for hdd, og setter hdd der floppy var

Føttene under, de skal forestille gummiføtter hvis dere lurer=)

Gjett om disse tok lang tid a! :ohmy:

Det gjorde disse og... :ohmy:

Hullene på siden, nærmere. Sånn hullene ser ut, unntatt at de er litt mere skrå utpå sidene.

Fronten, alle plexibitene skal være avrundet i kantene og polert=) Sånn ca. overlook av hvordan det kanskje kommer til å se ut!=)

Dvd, plexi, utheve skuffen med plexibit og samme med knappen, avrunde Plexien

Power, USB, Audio. Plexibit utenpå, senke ned Audio og USB, power skal være slik den er der. Avrunde plexien

hva tror dere om dette? (Forslagene ser dere på tegninga)

Innspill?

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Jeg prøver å se for meg vinduet, men får det lixom ikke til å se no kult ut! Er det noen spreke hjerner som kunne hjulpet meg litt der ute? =)

Det skal være over dette området et sted:

Tenkte også litt på den biten som stikker inn der, under der er det bare fester for hdd og dvd, så tenkte det kunne se litt fiffi ut, eller?

Kom med forslag, vær så snill! :) Vil dere ha skissa er det bare å adde meg på msn, [email protected]

EDIT: Kanskje jeg finner på noe der det ikke er noe og, men får se :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...