ovinn Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hei, Jeg fikk en ny pc av fattern i helga!(Intel 2.8GHz, 512MB Ram, 40GB Hdd, Integrert skjermkort!) Han fikk den fra jobben, så jeg får den på rommet mitt! Men utseende på den kan diskuteres... Det er et standard desktop HP kabinett, med en HP Logo på toppen, og USB/Audio og av/på knapp i front (Jeg skal få tatt et bilde av dette når jeg skal til fattern, etter neste helg) Over til planen. Det jeg har tenkt på å gjøre er: *Lakke hele kabinettet (forslag til farge?) *Sette inn plexi, Rød (har "brukt opp" blått, så fikk lyst på rød ;p) *Male med UV Maling inni, Rød *Modde PSU (Sette på kabelstrømper, kontakter og sånt) *Sette inn plexi på en/noen av sidene (spørs litt om det er plass nok, og om det blir nok plexi) *Sikkert andre ting jeg kommer på underveis (En mod er aldri ferdig ) *Chrome PSU, DVD, Hdd kanskje? *Speilfilm på Plexi i toppen *Plexi på DVD og "Kontrollpanelet", også der floppy var før til evnt. logo *Feste UV LED til plexien i toppen og kanskje no greier foran og=) Forslag fra dere: *Logo i metall/plast *Blå farge på kabinett *Ikke "vanlige former" på vindu, lage litt spesielt *Lage ny front, enten i metall, plexi eller begge deler *Bruke mattet plexi noen steder *Ha UV LEDs så det lyser opp UV Plexi *Kjøpe UV Maling på hobbybutikker o.l. Jeg har ikke sett så mye inni det enda, men jeg skal utforske litt mer, ikke denne helga(da er det juleball;D), men neste helg! Da vil dere også få bilder! Hele prosjektet spørs egentlig på om jeg blir sponset eller ikke av noen webshops, så det vakler litt;p Har ikke fått klarering fra fattern om å bruke det enda (det er jo tross alt egentlig ikke våres;p), så det henger egentlig i en veldig tynn tråd.. Men det skader ikke å legge ut en idemyldring! Det kan ta tid å myldre, så det er bare fint å begynne litt tidlig Noen innspill til dette? Noe mer/mindre jeg kan gjøre? Gjøre noe annerledes? Alt taes imot med stor takk Forslag til navn på dette? ;D Mvh Øyvind |XzeLiNoR| EDIT: Da var klareringa i boks ;D Og fattern har sagt seg villig til å sponse meg med det jeg trenger (Sikkert ikke alt, da blir han nok blakk..!) Første skisser SketchUp Kabinett bilder! Front-bilder Handleliste (La til "Updates" : )) Endret 11. februar 2006 av DJ Ovin Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Å lakke deskopen svart er jo veldig standard.. Så kanskje litt mer friske farger.. Blått passer til rødt.Med tanke på plexien og andre røde elementer.. Sette inn plexi i en annen form enn forkanta eller rund.. En logo i metall/plast.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Å lakke deskopen svart er jo veldig standard.. Så kanskje litt mer friske farger..Blått passer til rødt.Med tanke på plexien og andre røde elementer.. Sette inn plexi i en annen form enn forkanta eller rund.. En logo i metall/plast.. 5257552[/snapback] Takk for raskt svar, og ideer!;D skal nok ikke lakkere i svart, det er for standard syns jeg... men går det bra å lakke i en annen farge (f.eks. blått) når det er svart fra før? Orker ikke styre så mye med pussing og sånt trur jeg...;p Skal ikke være en så veldig omfattende mod, men det skal bli bra sluttresultat! Øyvind Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Oi, her har du no råbra å jobbe med! Enkelt råd: Gjør det personlig, lag noe ikke alle andre har lagd. Fullt plexi-kabinett = brukt.. F.eks... UV-plexi = snart brukt opp! Men det blir interessant å se hva du får ut av maskinen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hva med å kjøre litt skikkelig FlowerPower? Hadde vært kult da. Litt i allefall... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Oi, her har du no råbra å jobbe med! Enkelt råd: Gjør det personlig, lag noe ikke alle andre har lagd.Fullt plexi-kabinett = brukt.. F.eks... UV-plexi = snart brukt opp! Men det blir interessant å se hva du får ut av maskinen 5259722[/snapback] haha, skikkelig monster detta her Har kanskje tenkt å lage en logo ja, men veit ikke i hva enda.. kanskje bare skjære rett i kabinettet og legge plexi bak elns. Ja det er vel ikke mye som ikke er brukt opp nå da men;p, skal sikkert klare å få noe ut av denna "tingen" Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hva med å kjøre litt skikkelig FlowerPower? Hadde vært kult da. Litt i allefall... 5259740[/snapback] Hehe sånn rosa med røde(rosa) katoder og plysj:P haha, da skulle den vært med på TG Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Æsj, hater nettet akkurat nå.. Dobbelpost Endret 6. desember 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Hva med å kjøre litt skikkelig FlowerPower? Hadde vært kult da. Litt i allefall... 5259740[/snapback] Hehe sånn rosa med røde(rosa) katoder og plysj:P haha, da skulle den vært med på TG 5259753[/snapback] Lakk kabinettet lysegrønn med rosa blomster. Sett inn "rosa"-Katoder, og litt plysj? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hehe, nei trur ikke det blir noe sånt no gitt;p Skal enten være i blått (hvis det blir rød plexi) eller svart(standard, veit det ). Tror helst det blir svart, men får se ; ) Har ikke fått klarsignal fra fattern til å begynn eå samle deler og sånt;p Så venter i spenning! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Da fikk jeg klarsignal fra fattern Skal begynne å se etter sponsorer nå, nettopp sendt en i stad Vent i spenning :!: Øyvind Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Noen som har non fler innvendinger å komme med? Noe jeg kan gjøre? +/- kommentarer (positive/negative) taes imot med takk Øyvind Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Noen som har non fler innvendinger å komme med? Noe jeg kan gjøre? +/- kommentarer (positive/negative) taes imot med takk Øyvind 5278717[/snapback] Ikke vits å bumpe etter under en time da uansett, Ville jeg kanskje laget ny front i enten Plexi eller et metall. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Ja, veit, men forumet er litt laggi akkurat nå, så tok hundre år å komme inn på "rediger", så da gadd jeg ikke. Men det er noe å tenke på : ) Tror kanskje jeg vil prøve plexi denne gangen. Spørs litt på penger og sånt. Takk for forslaget Øyvind Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Oi, her har du no råbra å jobbe med! Enkelt råd: Gjør det personlig, lag noe ikke alle andre har lagd.Fullt plexi-kabinett = brukt.. F.eks... UV-plexi = snart brukt opp! Men det blir interessant å se hva du får ut av maskinen 5259722[/snapback] haha, skikkelig monster detta her Har kanskje tenkt å lage en logo ja, men veit ikke i hva enda.. kanskje bare skjære rett i kabinettet og legge plexi bak elns. Ja det er vel ikke mye som ikke er brukt opp nå da men;p, skal sikkert klare å få noe ut av denna "tingen" 5259750[/snapback] Kunne blit litt tøft da Du må vel besteme deg for nick da Hva med mattet plexi? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Mattet plexi var ikke dumt Hvor fint papir burde jeg bruke da? EDIT: Men jeg skal fortsatt ha noen greier i UV Rød plexi, hvis jeg får det sponset Også tenkte jeg på å male PSU i rød UV maling, og kanskje no anna? Endret 11. desember 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vis du skal ha UV-malig, gå på hobbybutikker eller lignende. Ikke kjøp den på Netshop, Akkuratt samme som hobbybutikker, bare dobbel så dyr! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Vis du skal ha UV-malig, gå på hobbybutikker eller lignende. Ikke kjøp den på Netshop, Akkuratt samme som hobbybutikker, bare dobbel så dyr! 5279471[/snapback] Oki, da gjør jeg det Hvis jeg ikke blir sponsa;p Men nok om de sponsegreiene nå, syns jeg har repetert det i hver eneste post nå, beklager det. Kommer nok til å modde kassa uansett, og kanskje ha den med på TG, men hvordan den blir modda er helt opptil kortet/lommeboka (tom-peng-pung, som japsene sier ) Øyvind Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Bra at noen gjør noe med disse "muntre" HP boksene! (Og ja, jeg mener også Compaq).... Hvis du skal ha UV rød plexi, hvorfor ikke kjøpe noen UV LEDs til det?... Lykke til! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Kanskje det? Får se vettu :!: hehe ja "muntre" er de vertfall ;p Skal nok prøve å få den til å se ut som et ikke-hp kabinett etterpå;p Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå