Chris_lox Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Har en oppgave på skolen om makrofoto. Skal ta bilde av noe vi liker godt, og da få frem de peneste delene og "finessene" Og i den sammenheng håper jeg da at noen kan gi meg tilbakemelding på mine bilder. På forhånd takk! Edit: Er første gang jeg tar makrobilder, så noen tips å hint hadde vært fint Endret 6. desember 2005 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg er ingen ekspert innen området, men jeg likte de godt. Spesielt det første, uten at jeg helt greier å sette fineren på hvorfor. Likte fargene på dem. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Varme og deilige farger og rimelig grei skarphet. Du burde for øvrig tørket litt støv før du begynte. Det andre bildet ble ganske ødelagt av støv. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Det første bildet er greit, med tanke på vinkelen. Spennende. Det som er feil med det er at man ser linjen hvor vegg og bord skilles. Egentlig blir alle bildene ødelagt av støv på PSP'en. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det første var mest stilrent å støvrent, godt lys også... Fokuset skulle kansje vært litt legre frem... Likte det kjempegodt faktisk.! Kunne nesten vært en proffreklame fra sony.! Det andre er overeksponert, støvete å stroppa som forsvinner rett mot kameraet irriterer, vet ikke helt hvorfor... Det tredje har liksom ingeting i fokus, mest en svart kant med noen detaljer som alle er ute av fokuset........ Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg ville justert varmen på bildene. Liker ikke hvitbalansen altså, det er min kritikk. Noen ganger kan varme bilder gjøre nytten, men her synest jeg ikke det passet. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det første bildet er spennende, fordi, men dette er kun noe jeg tror. Du har klart og få frem en linje som går diagonalt fra venstre opp mot høyre. Noe som får meg til å se inn i bildet. Du har samme type linje fra høyre opp mot venstre. Slike linjer mener jeg er med på å skape ett spennende bildet. Det at du har klart å få skjermen til å bli diffus tror jeg heller ikke er dumt. Bildet nr 2 tror jeg er sagt det som kan sies om, overeksponert og dårlig støvtørk Bildet nr 3, tror jeg kunne blitt veldig spennende hvis du hadde lagt pspen diagonalt i bildet. Endre litt på belysningen, jeg er ikke sikker, men tror kanskje det kunne blitt spennende. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Takk for mange fine og flott svar! Anngående støv, så er psp'en nesten umulig å holde støvfri, men prøvde så godt jeg kunne. . Skal huske alle gode tips til neste makrofoto "øvelse". Personlig liker jeg første bildet godt, og jeg skal skryte litt Men tusen takk for all hjelp! God jul, og godt nytt år! Lenke til kommentar
sindrehauglum Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Støv kan fjærnes med spesielle kluter. Vet at de som jobber med kopimaskiner bruker kluter som er statisk elektriske slik at de suger til seg toner-støv. Swiffer har den samme egenskapen, men er usikker på om den har mikrofiber som kan lage ørsmå riper i overflaten. Hipp hipp hurra, for Swiffer! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 prøvde med swiffer, funker ikke spesielt bra. Men takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå