[FH]Homer Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hallo, faren min sin pc klikka her for litt siden. Når pc'en booter og kommer til loading skjermen lager harddisken en "skrape" lyd, og en blåskjerm kommer for fort at jeg kan lese den.Etter det rebooter pc'en. Håper dere kan hjelp meg, siden faren min bruker pc som jobb-pc også, mange filer og ting der han har spart. Her er litt info: Intel P3 700 256 mb RAM Ibm deskstar 30 Gb. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hallo, faren min sin pc klikka her for litt siden. Når pc'en booter og kommer til loading skjermen lager harddisken en "skrape" lyd, og en blåskjerm kommer for fort at jeg kan lese den.Etter det rebooter pc'en. Håper dere kan hjelp meg, siden faren min bruker pc som jobb-pc også, mange filer og ting der han har spart. Her er litt info: Intel P3 700 256 mb RAM Ibm deskstar 30 Gb. 5257246[/snapback] Kommer det en automatisk diskanning, kom det vår.. Det kom ikke bluescreen før det men.. Den kan oppføre seg pent noen ganger. Men plutselig en dag så må den ta en diskanning som tar ca 5-6 timer. Er det en disk som er i PC,n. Vår er en harddisk som man "stapper" inn i PC,n Tror det er en fysisk feil på vår. Kanskje det på din også?? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har du prøvd og reparere Windows med hjelp av Windows cd'en? Siden harddisken lager rare lyder, anbefaler jeg å gå til innkjøp av ny harddisk. Det du kan gjøre er å koble harddisken til din far's maskin på en annen maskin å hente ut de filene etc. som han trenger. Det finnes jo også slike harddisk verktøy som scanner hele harddisken og evt. fikser dårlige sektorer etc. men jeg vet ikke om det evt. vil gjøre at noen filer blir borte. (Snakker om bootable diagnoseverktøy) Du finner verktøyet på harddisk produsentens hjemmeside. Men har ville tatt en sikkerhetskopi av det din far har på harddisken før jeg har gjort noe som helst. (Hvis harddisken ikke har blitt helt ødelagt da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå