DE1 Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Heisann! Jeg og lillebror lekte litt med Canon EOS 350D kameraet mitt med standar objektiv. - Prøvde å zomme ut samtidig som jeg hadde lang lukkertid. -> Fikk et sånn "i farta-bilde" og ble veldig fornøyd med det egentlig - Kan jeg få kritikk på dette bildet? Stort bilde (Link) Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 greit bilde, men syns du skulle hatt noe i fokus her, selv om det ikke er lett. Blir for ufokusert for meg Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Det ble ufokousert. - Umulig (omtrent) med en slik "fart" på zoomen Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Du skulle fått f.eks. øynene rimelig skarpe for at de skulle vært bra, tror jeg hadde eksperimentert litt mer... Har sett mange slike bilder der deler er skarpe, så det er mulig. I tillegg har du bomma kraftig på hvitbalansen (eller autoen på kameraet har gjort det, bruk manuell hvitbalanse eller RAW når du tar bilder i dårlig belysning...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 En annen mulighet er å ta et skarpt bilde og lage denne effekten i Gimp eller lignende. Da får man bedre kontroll over en del faktorer, som fokus og hvor langt man skal dra effekten osv. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 En annen mulighet er å ta et skarpt bilde og lage denne effekten i Gimp eller lignende. Da får man bedre kontroll over en del faktorer, som fokus og hvor langt man skal dra effekten osv. 5260330[/snapback] Les emnetittel: - Lek med lang lukkertid Var det jeg prøvde, med kamera og ikke "juks" i PS Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 hmm... Prøv igjen, men med blits (kanskje juster styrken på blitsen litt ned) Prøv også å juster blitsen til å gå av på 2. lukkergardin = på slutten av eksponeringen istedenfor å gå av når du trykker på utløsern ("Brukerfunksjoner (C.Fn)" -> innstilling nr 09) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Går det ann å justere blitzen på Canon EOS 350D? Lenke til kommentar
Andsør Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Jepp! Menu - 'gardin' nr 2 - Blitz komp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå