Skikongen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Linjen min faller ut hele tiden (ca hvert minutt). Ringte kundeservice hos NGT og de sa den var oppe og gikk hele tiden og at de hadde sitt på det rene. NetLimiter viser derimot at den faktisk faller ut med jevne mellomrom. Hva tror dere kan være galt? Får regemlessig kun 1-2kb/s i 30 sekunder før den går som normalt i et minutts tid. Har adaware, ccCleaner og NOD32 antivirus og spyware med oppdaterte definisjoner så tviler på at det er noe sånt som er kilden til problemet... Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Prøv en kontinuerlig ping mot din ruters LAN IP, Gateway IP'en til din ruter, en server i norge og en server i utlandet samtidig. Da kan man basert på hvilke(n) av de som slutter å fungere, finne ut hvor ca problemet ligger. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Har du sjekket loggen i NGT-routeren? Hadde samme problemet og da hadde jeg for høy hastighet enn det linja til sentralen klarte å takle. Måtte nedgradere hastigheten noe. Hvilket NGT-abonnement har du? Du kan jo sjekke lengden på linja mot sentralen her: https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb og gi en tilbakemelding på linjelengde i denne posten. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Bruker du noe form for P2P program eller andre båndbreddespisene applikasjoner? Man får et veldig liggnende problem som det du beskriver hvis man bruker Azerus og NOD32 isammen. Da må du åpne NOD32 og finne fram IMON, der legger du til javaw.exe til exclude listen.(Mulig det er fikset på med nyere NOD32 versjoner...) Disable hele IMON på NOD32 og se om nettproblemet ditt vedvarer, så finner du raskt ut om det er IMON på NOD32 som føkker noe til. Lenke til kommentar
magio Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Linjen ikke har stor nok kapasitet/for lang linjelengde? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Når du faller ut forsvinner DSL lyset på ruteren din eller ser det ut som linjen er stabil derifra? Dersom lyset begynner å blinke e.l. ligger problemet mellom ruteren og NGT og annet enn å skifte nettverkskabel er det lite du kan gjøre. Dersom lyset er stabilt er linjen oppe og du kan kanskje vurdere å sjekke endel på din ende. Du kan jo f.eks sjekke kabling, nettverkskort, drivere osv. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 ...Dersom lyset begynner å blinke e.l. ligger problemet mellom ruteren og NGT5257455[/snapback] I mitt tilfelle så forble DSL-lampa tent hele tiden, selv om jeg fikk reconnect i loggen i NGT-routeren. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Dette høres veldig ut som router-problem. Jeg hadde i våres store problemer med at nettet falt ut veldig hyppig og i perioder måtte jeg skru routern av og på for å få nett igjen. jeg fikk ny router fra nextgentel og etter det har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå