random_wannabe Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Forklarte kanskje litt dårlig, men trenger litt hjelp her. Jeg holder på med en side, og har tenkt å ha noe á la denne endelsen; https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardware.no Kan noen forklare det trinn for trinn er dere greie? Har egentlig ikke så mye peil på php, så håper noen kan hjelpe meg Bare å spørre hvis jeg ordla meg dårlig elns. -Lilleslem Lenke til kommentar
eydybdal Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 URL www.dittdomene.no/?variabel=verdi kan hentes med $_GET['variabel'] echo $_GET['variabel'] vil skrive "verdi" til skjermen Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Som sagt er jeg langt ifra erfaren, så kan du eller noen andre bare hjelpe meg med en ferdig kode? Lenke til kommentar
eydybdal Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette er et helt enkelt og ikke så veldig sikkert script, men det fungerer: <html> <head></head> <body> <a href="?side=1">side 1</a> <a href="?side=2">side 2</a> <?php include("./includes/$_GET['side'].php"); ?> </body> </html> Opprett en mappe du kaller includes/ og legg inn filene 1.php og 2.php. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Tusen takk Men en ting, man trenger vel ikke 'includes'? EDIT: Det funker ikke Jeg må vel ha gjort noe galt.. Endret 5. desember 2005 av lilleslem Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hva skal du med ?s=hardware.no på slutten av adressen uansett? Virker som du vil ha det kun fordi det er "kult" eller noe sånt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Nei du trenger ikke includes, men da må du heller legge filene dine i samme mappe som index filen, du kunne kanskje også lagt på en sjekk om filen faktisk finnes Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Hva skal du med ?s=hardware.no på slutten av adressen uansett? Hvorfor jeg førte opp den hardware.no er rett og slett fordi det var den første copy/paste eksempelet jeg fant, jeg har ikke tenkt å bruke det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå