FrodeFlex Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei. Jeg vurderer å oppgradere med litt mer RAM. Er grønn på området så jeg håper noen på forumet kan hjelpe. Har så langt funnet ut at jeg har PC3200 DDR SDRAM (2*256) Når jeg søker i prisguiden på HW.no kan jeg søke på DDR, SDRAM og andre typer. Skal jeg søke på DDR eller SDRAM? Litt usikker siden begge står nevnt når jeg sjekker med Lavalys Everest. Og hvilken frekvens skal jeg bruke, 133, 266?? Eller om noen bare kan gi meg ett forslag på RAM (link), tenkte å kjøpe 1024(2*512) Som sagt, håper en vennlig sjel kan hjelpe Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du skal søke på DDR 400MHz Hvilket hovedkort osv har du? Har du tenkt å klokke maskinen? Twinmos 2*512 400MHz kit holder hvis du bare har planer om å drive vanlige ting. Har det selv, og jeg kan også klokke maskinen min fra 2.4GHz -> 3.0GHz. Fornøyd med det jeg, selv om jeg kjører på default. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei og velkommen til forumet! Når du har PC3200 så har du minnefrekvens på 400mhz. DDR SDRAM så har du DDR- ram Du må også passe på hvilken CL type du har. Gjør ikke så mye, men kan miste effekt da. Dette minnet fra komplett.no er et helt greit minne, hvis du ikke skal overklokke osv.. Har hatt denne ramen og den har hvert helt super til spill og generelt normal pce bruk. Lykke til Lenke til kommentar
FrodeFlex Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Hei og takk for raske svar Hovedkortet mitt er et MSI 845GEM, Intel Celeron 2.8 ghz. Bruker pc´n bare til vanlig ting så jeg har ikke tenkt å klokke den. Hva menes med CL type? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå