Bare Chrissj Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Emnet er litt misvisende, men grunnet begrensning av tegn fikk jeg ikke beskrevet problemet bedre. Problemer er ett av den rare sorten. Når jeg får ett anrop fra en person som er lagret i mine kontakter, så kommer ikke navnet opp, kun nummeret. Også hvis jeg trykker inn nr. og deretter ringer, dukker heller ikke navnet opp. Og dette gjelder bare den ene personen... Alle de andres navn kommer opp når de ringer meg, og ja, nr. er riktig lagret på telefonen. For når jeg foretar ett anrop til denne kontakten via kontaktene mine kommer jeg frem til riktig nr. Jeg skjønner ikke ett kvekk, er det noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
cavey Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg har opplevd det samme når jeg mottar sms fra enkelte kontakter! Og det er på et par av dem. Jeg har sjekket igjennom hele adresseboken min for å se om de kan være lagret flere steder, men det var de ikke. Har også prøvd å slette dem, og lagre dem på ny med nummeret fra mottatt sms el. samtale i loggen, men det er det samme. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Det er jo utrolig irriterende. Er det ikke noe som kan gjøres? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Dette har jeg også opplevd mange ganger - utrolig irriterende men heldigvis "lett" å rette opp: Du må bare gå inn på kontaktene dine (kan gjøres gjennom Outlook og kontaktredigering istedet for å gjøre det på selve telefonen) og fjerne eventuelle mellomrom og/eller "+47" som har dukket opp når kontaktene dine fra SIM-kortet ble kopiert inn til telefonens interne minne. Det er utrolig teit, og jeg har ikke opplevd dette problemet med noen andre telefoner, men det går heldigvis ann å rette opp. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Funket ikke for meg. Ingen mellomrom, ingen +47. Det som er litt besynderlig er at om jeg forandrer på selve nr (uansett om det er +47 foran eller ei) så kommer kontaktinfo osv opp når jeg skriver inn nr. manuelt og ringer, men problemet er jo at dette er feil nr. Virker som tlf min ikke "liker" akkurat det nr. Merkelig. Noen andre gode råd? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du kan prøve å flytte nummeret fra hvilken "slot" det nå er lagret i opp til den første "Mobil" - på kontaktinfoen altså. Det funket for meg når jeg testet det nå. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Hmm.. Er bare en slot på mobil. Er ikke sikker på om jeg helt skjønte hva du mente. Du mente å gå inn på telefonboka og redigere kontakten, ikke sant? EDIT: Om du mente øverste sloten i Outlook, så funket desverre ikke det Endret 5. desember 2005 av Chrissj Lenke til kommentar
WireBoy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Litt offtopic men noen som vet om n70 støtter 1GB minne og er det noen som har problemer med at pc ikke oppdager mobilen med usb-kabelen? Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 N70 støtter vel kun opptil 512 MB såvidt jeg vet. Ikke hatt noen problemer med USB-kabelen. Er bare det ene nr. som tlf min ikke vil kjenne igjen jeg har trøbbel med. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det vanlige er at det samme nummeret ligger lagret på flere kontakter. Sjekk at du ikke har lagt inn nummeret flere steder. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hør på Tommy Angelo. Jeg har selv hatt problemet før og det viste seg at jeg hadde det samme nummeret lagret under flere kontaker, og da vet ikke mobilen hvilken kontakt den skla vise navnet på og velger derfor å vise nummeret istedefor. Endret 6. desember 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
kjebe Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Litt offtopic men noen som vet om n70 støtter 1GB minne og er det noen som har problemer med at pc ikke oppdager mobilen med usb-kabelen? 5257585[/snapback] Jeg sendte mail til Nokia anngående om jeg kunne bruke 1 giga minnekort i Nokia N70 Her er svaret: Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. Vi har ikke support på andre produkter enn Nokia sine egne. Per idag kan du bruke Nokia 1 GB MMCmobile Card MU-13 til din Nokia N70. Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vennlig hilsen, Nokia Service Professional Norwegian Team Nokia Care Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg hadde samme problemet på en annen telefon, og det viste seg at jeg hadde samme tlf på flere steder. Tror det var på samme "person" til og med, bare at det skjedde en liten krøll på overføringen fra sim > mobil. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Problemet løste seg! Slettet hele kontaktboken og la inn nr. manuelt. Men kan ikke si jeg fant nr dobbelt-lagret noen steder. Så skjønner ikke helt det der. For når jeg slettet kontakten, og om nr. var dobbeltlagret ville vel ett annet navn dukke opp når jeg mottok anrop fra det nr? Sitter her og har noen teorier om at det kan være i Outlook problemet ligger. Mulig også jeg bør fjerne synkroniserings-softwaren til q-tek? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå