Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For lav hastighet - hva kan være feil?

Anbefalte innlegg

har sjekket egen maskin med virusprogrammer og testet linjen med en annen pc med samme resultater, så vet at feilen ikke er 'lokal'. så til problemet:

har abonnement hos nextgentel. i ca. én uke har hastigheten på linjen vært rundt 250kbit/sek. den skal egentlig være 2500kbit/sek. problemet begynte som sagt for én uke siden, samtidig som linjen skulle oppgraderes fra 2000kbit/s til 2500kbit/s. etter å ha snakket med kundeservice i dag, trodde jeg problemet var løst. umiddelbart viste de første testene på dinsides 'surfometer' at hastigheten var 2500kbit/sek. etter bare 45 min var hastigheten tilbake til latterlige 250kbit/sek. til tross for at modemet 'selv' påstår at hastigheten inn er 3100kbit/sek.

er det noen som kan ha snøring på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

itavisen.no, digi.no osv sine speedometer tester er igrunn ikke noe du kan stole på. Har selv erfart dette.

Jeg laster ned i 400kb/s, men ifølge itavisen etc. laster jeg bare i ca. 270kb/s.

Last ned fra en linje du vet gir deg full hastighet. F.eks noe fra ntnu, eller last ned linux fra Norge.

Lenke til kommentar
itavisen.no, digi.no osv sine speedometer tester er igrunn ikke noe du kan stole på. Har selv erfart dette.

Jeg laster ned i 400kb/s, men ifølge itavisen etc. laster jeg bare i ca. 270kb/s.

Last ned fra en linje du vet gir deg full hastighet. F.eks noe fra ntnu, eller last ned linux fra Norge.

5257271[/snapback]

har prøvd og maks hastighet inn er rundt 45 kbyte/sek. det skal være rundt 280...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...