Arsenal_RULES Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Heihei Har laget meg min første PS baserte internett side, men ble ikke fornøyd i PS da, men det for no bare være, dette er bare et lite treningsprosjekt. Sprs.1. Hvordan gjør man slik at når musepekeren er over linken blir den uthevet eller lignende? Sprs.2. Skal du bare gjøre PSD filen om til JPG, så lime den inn i Frontpage for å så begynne med et rammer (eller var det styles) system? (Er totalt blank når det gjelder alt HTML/CSS, så prøver å gjøre mest mulig uten å komme i kontakt med temaet lissom) Endret 6. desember 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
resol Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Spm1: Da må du bruke noe du vil unngå, dvs CSS finner du ut at du likevel vil prøve på css så får du nok koden også spm2: det beste å gjøre er å kutte opp delene av siden (dvs toppen, bakgrunnen, menyer, innhold, footer osv), dette kan gjøres i photoshop / imageready. og sette dette inn sånn du ønsker, tabeller eller hva du ønsker selv, men helst divs og css da.. men du får nok nok pepper for å i det hele tatt nevne tabeller her uansett så jeg gidder ikke begynne. Til kriitikk til designet så likte jeg det vel egentlig ikke, bakgrunnen var ikke pen, fargene matcha ikke helt, og menyen syns knapt! men som du sier selv så gir det deg jo øvelse, og ingen begynner på topp! Jeg ville nok heller prøvd å skisse litt til før jeg satt i gang... som lærern min sier så må man forkaste de 20 første forslaga man kommer opp med prøv igjen, og det lønner seg ofte å lese litt om farger. Endret 6. desember 2005 av resol Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Så jeg må ta for meg litt CSS sprs3. Kan noen gi meg en link til en side, der de tar for seg CSS (ENKELT og KORT) Endret 6. desember 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 http://www.palmekraft.net/ Dette er lissom målet mitt da (ikkje designet i seg selv, men oppbyggingen til siden) Er det mulig å lage en sånn side uten knowledge om CSS/HTML? Greit, det med at bilde bytter når du går over skriften kan vel bli litt vanskelig uten å bruke CSS/HMTL, og det at andre brukere kan ligge til kommentarer til tekstene, men sånn ellers burde det vel gå an? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Lagre filen som PNG iallefall, JPEG er ikke lossless, så kvaliteten blir dårligere og dårligere jo flere ganger du saver. Hold grafikk som er på siden til PNG eller GIF, JPG kan du bruke til bilder. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Ok Noen som kan svare på de forskjellige spørsmålene mine? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Går ikke ann å lage et HTML-dokument styla med CSS uten å kunne det, nei. Det sier seg jo selv. Men om du vil lære HTML og CSS, kan du jo sjekke innom htmldog.com Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Utkast nummer 2 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det var en grusom opplevelse. Det bildet i o'n passet seg dårlig, og veldig kornete grafikk. Resten var ikke SÅ ille, men de 2 tingene gjorde alt ille Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Ok, så vekk med bildet Kornete grafikk, det er vel bare begrunna lov oppløsning på bilde, eller? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Utkast nummerr 3 Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Eneste jeg kan si på designet selv, er at alt er litt for stort, ser litt uprofft ut når alt er så stort! +Fargen i bunnen kunne jeg vel droppet mot noe litt mer passende^^ Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Et klassisk eksempel på at overkill med effekter gjør et design stygt. Det ser ut som om du har godt helt amok med effekter (Spesielt dropshadow) Hvis jeg var deg ville jeg tatt vekk dropshadowen på logoen, den hvite linjen og redusert den kraftig rundt selve siden. Jeg ville godt for det første forslagets layout og videreutvilet den. Hvordan? Jo: // Strukket den ut mot ca 800 piksler // Fjernet menyen og satt den inn til venstre i det hvite felter // Forandret på den blågrønne fargen til noe mer passende Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Ok Takker for kritikken 1. Skal sjekke hvordan det blir med en Krafitg redusering av effektbruken på utkast nr3 2.Selv var jeg mer fornøyd med nr.3, men skal teste ut det du foreslo om utkast nr.1 Endret 7. desember 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Bedøm selv, synes forsatt nr.3 e kulest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå