larseer83 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei. Skal begynne med linux og orker ikke ha det på laptopen ilamme windows. Vet at linux ikke krever stort av maskinkrav å sånn så jeg har bestemt meg for å kjøpe en billig stasjonær/bærbar maskin til max 1000 kr. Noen som har en maskin å anbefale/selge Mvh audipowha Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei. Skal begynne med linux og orker ikke ha det på laptopen ilamme windows. Vet at linux ikke krever stort av maskinkrav å sånn så jeg har bestemt meg for å kjøpe en billig stasjonær/bærbar maskin til max 1000 kr. Noen som har en maskin å anbefale/selge Mvh audipowha 5256403[/snapback] En GNU/Linux-distro krever ikke nødvendigvis så mye for å kjøre, men ytelsen står fortsatt i stil med maskinvaren i maskinen - en gammel maskin er fortsatt en gammel maskin selv om du har GNU/Linux på den. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 En maskin til Max 1000 kan nok bli litt i vanskeligste laget. Hørte/Leste om datamaskiner som ble solgt veldig billig på nett, men husker hverken hva URL`en var eller om de var særlig seriøse. Tror det var noen på Linux forumet som kom med den linken. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 hmm, okei.... det er i all hovedsak bare for å lære meg å bruke linux da... hva er best da? at jeg kjøper en billig bærbar eller en "ok" stasjonær maskin og bruke linux på`? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 F.eks. denne vil funke fint: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=1&Catg=11732 Ville ikke anbefalt noe under 600mhz/350mb ram, det går fint med minder, men det er ikke ideelt! Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 F.eks. denne vil funke fint: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=1&Catg=11732Ville ikke anbefalt noe under 600mhz/350mb ram, det går fint med minder, men det er ikke ideelt! 5256700[/snapback] tøft! legger inn bud på denne så får vi se om jeg vinner den Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 http://www.jmdata.as/ Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Min erfaring er at Gnome og KDE krever minst like rask maskinvare som Windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 vindussystemet i linux (gnome/kde) krever vanligvis mer enn grensesnittet i windows, så det er ikke å anbefale å ha for dårlig maskinvare.. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 vindussystemet i linux (gnome/kde) krever vanligvis mer enn grensesnittet i windows, så det er ikke å anbefale å ha for dårlig maskinvare.. 5264132[/snapback] nei det kan nok stemme godt det.. derfor jeg holder på å kjøpe en billig pc med litt power i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå