Gå til innhold

Hvordan maskin skal jeg bruke til linux?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal begynne med linux og orker ikke ha det på laptopen ilamme windows. Vet at linux ikke krever stort av maskinkrav å sånn så jeg har bestemt meg for å kjøpe en billig stasjonær/bærbar maskin til max 1000 kr. Noen som har en maskin å anbefale/selge :)

Mvh audipowha :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Skal begynne med linux og orker ikke ha det på laptopen ilamme windows. Vet at linux ikke krever stort av maskinkrav å sånn så jeg har bestemt meg for å kjøpe en billig stasjonær/bærbar maskin til max 1000 kr. Noen som har en maskin å anbefale/selge  :)

Mvh audipowha  :thumbup:

5256403[/snapback]

En GNU/Linux-distro krever ikke nødvendigvis så mye for å kjøre, men ytelsen står fortsatt i stil med maskinvaren i maskinen - en gammel maskin er fortsatt en gammel maskin selv om du har GNU/Linux på den.

Lenke til kommentar

En maskin til Max 1000 kan nok bli litt i vanskeligste laget. Hørte/Leste om datamaskiner som ble solgt veldig billig på nett, men husker hverken hva URL`en var eller om de var særlig seriøse.

Tror det var noen på Linux forumet som kom med den linken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

vindussystemet i linux (gnome/kde) krever vanligvis mer enn grensesnittet i windows, så det er ikke å anbefale å ha for dårlig maskinvare..

Lenke til kommentar
vindussystemet i linux (gnome/kde) krever vanligvis mer enn grensesnittet i windows, så det er ikke å anbefale å ha for dårlig maskinvare..

5264132[/snapback]

nei det kan nok stemme godt det.. derfor jeg holder på å kjøpe en billig pc med litt power i... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...