knutroe Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Sitter å vurderer å bygge en ny, stille pc. Det jeg har fra før, er: Skjerm, mus og tastatur. Må ha nytt: CPU, HK, HDD, DVD-RW, Kabinett. Lurer på om jeg kan beholde skjermkortet mitt? Det er et nVidia Quadro2 Pro, 64 MB DDR, AGP. Ting som først faller meg inn: Støysvakt. Det vil si: nForce3 HK, Sempron? CPU, Arctic Cooling kabinett. Trenger litt hjelp angående hva som er bra, billig og støysvakt. Total pris helst under 3k. Takker for all hjelp og alle kommentarer. Endret 14. desember 2005 av knutroe Lenke til kommentar
meeg Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Du nevner ikke RAM, har du det fra før av? I så fall, hva slags? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Trenger ny RAM, noname 512 er sikkert bra nok, PC3200? Tok forresten 3dmark2001se nettopp nå. Nice, hva? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Hva med dette? CPU: AMD Opteron 144 (sokkel 939) 1077 kr Hovedkort: ASRock 939Dual-SATA2 528 kr DVD-brenner: Pioneer DVR-110D 391 kr Harddisk: Western Digital Caviar SE 160 GB 639 kr Kabinett: Raidmax Cobra 366 kr Totalt: 3001 kr (billigeste fra butikkene, men det lønner seg å kjøpe fra én butikk, for eksempel SHG som har alt sammen. Om du vil oppgradére skjermkortet ditt, så støtter hovedkortet AGP og PCIe. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Jo da, det var et fint oppsett det der, men jeg kunne tenkt meg Arctic Cooling sitt kabinett T2. Og RAM mangler i oppsettet. Ellers så det vel egentlig knall ut. Men hvordan er tilgjengeligheten på Opteron for tiden? Jeg har vel egentlig forstått det slik at det kan være litt labert. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Er svært nær ved å bestille en Opteron 146 fra Netshop nå. Den koster 1295,- + frakt, men de har den enda ikke på lager. Noen med innvendinger/kommentarer til kjøpet? Blir nok så jeg kombinerer denne med det ASRock-kortet som ble anbefalt tidligere her. Hvordan vil det funke? Trenger jeg dyr ram for å få det til å gå bra? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Ram med gode timings er absolutt en fordel. Og slike brikker koster gjerne litt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er det noen PSU i det kabinettet? Hvis ikke, må du jo ha det også. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Bestilte i går kveld en 146 fra Netshop, men jeg ringte og snakket med de idag, så sa de at de ikke forventet å få inn noen flere. Ordren ble kansellert og en 144 er nå bestilt fra komplett På ordrestatus står det at varen er frigjort for plukking, hva betyr egentlig det? Så også at ULI har kommet med et nytt chipset, 1697, er det verdt å vente på? Har foreløpig bare bestilt CPU, avventer litt med resten. Kan jeg bruke skjermkortet mitt i et hovedkort med "ny" AGP-sokkel? Det er et nVIDIA Quadro2 Pro, 64 MB DDR. Edit: Ferdigpakket: 2005-12-09T18:29 Hurra, min 144 er sendt fra sandefjord Endret 9. desember 2005 av knutroe Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Tror du fikk en av de siste ! Fikk min i går og den klokker lett 2.7 med boxed kjøler Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg er bare så sinnsyk glad for at jeg var rask til å bestille, ellers hadde jeg sittet her og angret nå, noe jeg slettes ikke gjør Rett før jeg bestilte, stod det at de hadde 9 på lager, og etter at bestillingen var fullført, kanskje 5 minutter senere, hadde de 3 på lager. Nå gjenstår bare å plukke ut HK, RAM osv. Når er det forventet at kort med ULI1697 chip kommer på markedet? Kan vel godt vente til over nyttår, selv om jeg får CPU snart. Jeg tenkte at hvis jeg ikke får tak i en NÅ, så kommer jeg aldri til å få tak i en igjen. Det er jo et sinnsykt godt kjøp Noen her som kan legge ut info og bilder av boxed-kjøleren? Lurer sinnsykt på hvordan den ser ut, lite info å finne om den her. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 En ting jeg lurer på, disse opteron 939 146 og 144 etc, kommer de med en liten alu-kjøler, eller den skikkelige kobberkjøleren? Bilder av kjøleren hadde vært kult Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det er en liten alu kjøler. 10*7 cm eller noe. Men den holder min Opteron 144 på ca 50*c load. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Da er mest sannsynlig en 144 på vei, selv om det ser ut til at Posten roter litt. Så da gjenstår resten av valgene. Dette er mine forslag: ASRock Dual CM Cavalier 3 NorthQ Det jeg da er usikker på, er 250 GB SATA disk, samt minne. Når det gjelder minne, tror jeg at det kan være smart å kjøpe kun en 1024 brikke. Er dette dumt? Jeg tenker på at ved kjøp av 2x512 så blir det ved en oppgradering 4x512, noe som jeg har hørt ikke er så gunstig. Et annet problem er vel at PCutsyr.no ikke har ASRock kortet på lager. Kom med kommentarer og innspill, det trenger jeg i en slik situasjon Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei. Tror du burde finne en anen strømforsyning. Det skal gå fint med 1 ram brikke. Det er vel ikke mer en 2-3% ytelsesforskjell på singel og dual chanel. Men nå får du for eksempel en 512MiB brikke på Komplett til 329 kr. Da vil 2GiB koste 1316 kr + frakt. Det kommer ikke til å bli noe særlig billigere en det er no tror jeg. Hovedkortet er greit med tanke på oppdatering av skjermkort etter hvert, men ikke noen super klokker etter hva jeg har forstått. Det burde uansett klare å få 144 opp i 2.7 Ghz Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Bestilte i går kveld en 146 fra Netshop, men jeg ringte og snakket med de idag, så sa de at de ikke forventet å få inn noen flere. 5274032[/snapback] Sa de noe om hvorfor de ikkje regnet med å få flere? Har de fått noen beskjed fra AMD kva som skjer? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Hei. Tror du burde finne en anen strømforsyning. Det skal gå fint med 1 ram brikke. Det er vel ikke mer en 2-3% ytelsesforskjell på singel og dual chanel. Men nå får du for eksempel en 512MiB brikke på Komplett til 329 kr. Da vil 2GiB koste 1316 kr + frakt. Det kommer ikke til å bli noe særlig billigere en det er no tror jeg. Hovedkortet er greit med tanke på oppdatering av skjermkort etter hvert, men ikke noen super klokker etter hva jeg har forstått. Det burde uansett klare å få 144 opp i 2.7 Ghz 5287196[/snapback] Så denne PSUen er altså for svak? Hva med denne NorthQ-en da? Den har jo dobbel 12V rail som totalt leverer 29A, samt kabelstrømper og 24pin ATX. Kabinettet blir Cooler Master Cavalier 3, som nevnt tidligere. Tror dette skal være et greit valg, utifra hva jeg har hørt. Så da gjenstår kun valg av RAM og disk på 250 GB. Mine forslag: Disk RAM Skjermkortet, et Quadro2 Pro 64 DDR, beholder jeg inntil videre, hvis noen vet om det går å bruke det på ASRock-kortet. Dette/ dette er skjermkortet jeg har. Endret 13. desember 2005 av knutroe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå