supermannen87 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jeg kjører nå på et amd 64 system og ved 32bit versonen av windows xp professional. Vil jeg få noe særlig utbytte om jeg bytter over til 64- bits systemet? Tenker da hovedsaklig i spill.... Endret 5. desember 2005 av supermannen87 Lenke til kommentar
kvase Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 nei er svaret på grunn av ikke alle spill er laget for 64 systemet ennå Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg sier det jeg tror er ca. riktig. Så ikke stol 100% på meg. 32-Bit Støtter flest programmer/spill. Mest utbredt. Mindre feil siden det ikke er så nytt. Mer brukt. 64-Bit Støtter/er mer kompitabel med X64-prosessorer. Kan håndtere flere prosesser om gangen. Raskere. (?) Mer fremtidsrettet. (?) Er det noen feil, så ikke slakt meg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Foreløpig ville jeg ha ventet. Det er ikke omtrent ikke noe antivirus o.l å oppdrive til x64 og det er fortsatt begrenset hva du kan kjøre på den, selv om 32 bits programmer skal kunne kjøre på den i teorien. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Jeg har forsøkt Win XP Pro x64 på en AMD64 3200+ og 1024 Mb RAM på et nForce3 basert hovedkort med et GF6800GT AGP grafikkkort. Jeg mener at maskinen faktisk responderte raskere enn på x32 utgaven. Man er helt avhengig av at det finnes 64-bit versjon av driverne til maskinvaren man skal bruke. Nvida lager nå 64-bits versjon av chipset og skjermkortdriver og da fungerer det meste av hardwaren. Creative støtter nå også lydkortet mitt (SB A2 CZ). Kjernen til XP x64 bygger visstnok på kjernen til Server 2003 og er kanskje mer stabil (?) enn den eldre x32 XP kjernen Det som jeg savner (og som er avgjørende før at jeg skal bytte til x64) er støtte for 64-bit versjoner av de viktige basis programmene som på en eller annen måte må inngå som en service/driver Dette gjelder (for meg): - Antivirusprogram - Antispyware/Firewallprogram - Defragmenteringsprogram (Diskeeper har visst fått støtte nå) - Program som lar deg montere/brenne .iso .mdf filer (slik som Alcohol 120%) Vanlige 32 bit spill/nytteprogrammer installeres som før og fungerer like raskt i Win XP x64. Endret 13. desember 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå